Miután hivatalossá vált hogy a 2020-as versenynaptár 22 futamból fog állni, a csapatok megegyeztek, hogy a következő évben az idei kettő helyett három fékenergia-visszanyerő rendszert (MGU-K) használhatnak a szezonban. A változtatást a megnövekedett igénybevétel miatt kérelmezték a csapatok.
„Kértük, hogy a 2021-re már elfogadott irányelvet alkalmazzuk 2020-ra is” – árulta el Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke a Belga Nagydíjon. „A szabálytervezetek között szerepel, hogy ha 21 versenynél több lesz egy évben, akkor plusz egy motorkomponenst használhatunk.”
A francia szakember szerint a tárgyalások nem voltak zökkenőmentesek. „Volt egy kis vita ezzel kapcsolatban, mint mindig, ahogy az lenni szokott a Forma-1-ben, de Budapesten kompromisszumra jutottunk. Örülünk, hogy ugyanannyi MGU-K-t használhatunk, mint belső égésű motort.”
„A szerelők és a mérnökök munkája így sokkal könnyebb lesz. Ezekre a dolgokra az ember nem is igazán gondol, pedig sokat számít, például ha büntetésekről van szó. Emellett egyébként támogatjuk a versenynaptár bővítését is” – tette hozzá Abiteboul.