A Ferrari a hétvégén hazai versenyére készül, a szupergyors monzai pályán a papírforma szerint ők is a favoritok. A maranellói gárda partnerei, az Alfa Romeo és a Haas már a múlt héten, Spában megkapták az olaszok új erőforrását, otthon pedig Sebastian Vettel és Charles Lecerc autójába is bekerül a legfrissebb motor.
„A monzai pályán nagyon magas átlagsebességgel megyünk, sok a hosszú egyenes és a kemény féktáv, alacsony leszorítóerejű csomag kell. A tervek szerint ezen a hétvégén bevetjük a harmadik motorunkat is” – mondta a Scuderia futambeharangozójában a csapatfőnök, Mattia Binotto.
Az új, fejlesztett erőforrás természetesen tovább javíthatja a hazai siker esélyeit, de kockázatot is jelent – Spában láthattuk, hogy az Alfa Romeónál, még pontosabban Antonio Giovinazzi autójában elromlott az új Ferrari, ahogy a Mercedes új erőforrásával is gondok voltak Lewis Hamiltonnál, a Racing Point-os Sergio Pereznél, a williamses Robert Kubica autójában pedig egyenesen eldurrant az új egység.
Binotto még Spában elismerte, hogy a Giovinazzinál látott műszaki hiba „aggodalomra ad okot”, azonban hangsúlyozta, hogy Spában nem kísérleti nyúlként, adatgyűjtésre használták a partnereket, nem ezért vártak ki azzal, hogy náluk is beszereljék az erőforrást.
„Nem az adatgyűjtés kedvéért vártunk ki. Mire pályára küldünk egy új motort, annak már teljesen megbízhatónak, kiteszteltnek, homologáltnak kell lennie. Egyszerűen azért jön nálunk később, mert egyszerűen más a menetrend, a futásteljesítmény, és persze a gyártás szempontjából is könnyebb a helyzet az eltolt programmal” – nyilatkozta az Autosportnak.
A Ferrari mellett az élmezőnyből a Red Bull-os Max Verstappen kap még új erőforrást Monzában: a Honda ugyan már Spában bevetette a negyedik generációs motort Alexander Albonnál és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjatnál, de a Belga Nagydíjat végül a kettővel korábbi, bakui darabbal csinálta végig Albon és a holland is. Verstappen hátrasorolásra számíthat az olasz pályán, de Monzában lehet előzni, így ez nem jelent majd nagy hátrányt.