Miután beszerelték az autójába a Honda negyedik specifikációjú erőforrását is, elkerülhetetlen volt Max Verstappen számára az, hogy a mezőny végéről kezdje a Forma-1-es Olasz Nagydíjat – igaz, nem is lett volna igazán esélye arra, hogy jobb rajtpozíciót vívjon ki magának, az időmérő edzés első szakaszában ugyanis cserbenhagyta őt a motor. A verseny sem indult biztatóbban a hollandnak, mert már az első kör végén ki kellett jönnie a bokszba egy új első vezetőszárnyát, mivel a rajtnál kialakult dugóban nekikoccant hátulról Sergio Perez autójának.

„A rajt után nagyon hirtelen feltorlódott a mezőny, és hiába próbáltam balra rántani a kormányt, elcsíptem Perez hátsó gumiját” – magyarázta a történteket Verstappen, aki amúgy elégedett volt a versenytempójával. „Utána egész jól alakultak a dolgok, így képes voltam feljönni néhány pozíciót. Később azonban beragadtam Perez mögé, és abból is balszerencsésen jöttem ki, hogy a bokszkiállásom után jött a virtuális biztonsági autó. Ezzel vagy 12 másodpercet buktam, amiért kár volt. Nem ez volt a mi versenyünk, de ennek ellenére jól mentünk.”

Verstappen az időmérő edzés után a top 5-öt tűzte ki magának célul, ami egészen reálisnak is tűnt, ha figyelembe vesszük azt, hogy a nyolcadik helyen közel 75 másodpercet kapott a győztes Charles Leclerc-től, míg az ötödikként végző Nico Hülkenberg 58-at. A hollandnak résen kell lennie ezentúl, mivel az előző két nagydíjat megnyerő ferraris Charles Leclerc három pontra megközelítette őt az összetettben, viszont a szingapúri pálya új lehetőséget biztosíthat neki ahhoz, hogy megőrizze a harmadik pozícióját.

A másik Red Bull-lal Alexander Albont a Renault német pilótája mögött, hatodikként intették le.