Az előzések megkönnyítésére a Forma-1-ben 2011-ben bevezették a nyitható hátsó szárnyakat, a DRS (drag reduction system – légellenállás-csökkentő rendszer) azóta segíti – sokak szerint bizonyos helyszíneken túlságosan – a közel kerülést és a pozíciók megszerzését.

2021-re az F1-ben radikálisan új aerodinamikai koncepciójú autók érkeznek, a szárnyak, kiegészítő légterelők helyett a leszorítóerőt elsősorban a szívóhatással, azaz a padló alatt, nagy diffúzorral, gyorsan elvezetett levegő szívóerejével állítják majd elő, a tesztek, számítások szerint így sokkal kisebb lesz a turbulencia negatív hatása, könnyebbé válik a követés és az előzés is.

A RaceFans.net ugyanakkor úgy tudja, 2021-re is marad az autókon a DRS, méghozzá a jelenlegi formájában, csak a szárny formája változik majd az új szabályoknak megfelelően.

A szaklap szerint a DRS-t amolyan biztonsági hálóként szeretnék megtartani, arra az esetre, ha az új szabályok mégsem hoznák a remélt eredményeket. Az eleve létező rendszert így bármikor be lehetne vetni, ha a sportág vezetése úgy látja jónak, ha pedig nem lesz rá szükség, az FIA egyszerűen nem jelöl ki előzési zónákat a pályákon, tehát a csapatok jóváhagyását kívánó szabályváltoztatásra sem lesz szükség.