A Renault motorfőnöke, Remi Taffin még augusztusban beszélt arról, hogy Forma-1-es erőforrásuk csúcsteljesítménye meghaladja az 1000 lóerőt.

A hírre az előző években a Renault-motorral küszködő Red Bull-os Max Verstappen gunyorosan reagált akkor: „Nos, ha állításuk szerint 1000 lóerőnél járnak, akkor elég pocsék lehet az autójuk!”

A múlt hétvégi Olasz Nagydíjon a Renault nagyon erősen szerepelt, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg a 4-5. helyen ért célba, az eredményt magyarázva pedig a csapatfőnök, Cyril Abiteboul újra felhozta az 1000 lóerős határ átlépését.

„A válasz a motorteljesítmény és az alacsony légellenállás. Erős motorunk van, ez nem kérdés. Jó néhány futammal ezelőtt túlléptük már az 1000 lóerőt versenymódban. Tudjuk, hogy vannak kétkedők és olyanok, akik viccet csinálnak ebből, de vannak mérések és GPS-adatok, ez az igazság” – utalt Verstappen korábbi szavaira a francia Auto Hebdónak nyilatkozva.

„De nem tudjuk mindig kiaknázni ezt, mert vigyázni is kell a motorra” – tette hozzá.

Abiteboul hangsúlyozta, hogy bár a teljesítménnyel már jól állnak, van még min dolgozni.

„Ha megnézzük Montrealt, Spát és Monzát, nem érheti szó a ház elejét. A megbízhatóság miatt még mindig kapunk kritikákat, de tény, hogy Viry (a motorgyár – a szerk.) átszervezését 2016-ban kezdtük meg, és mostanra csúcsmotorunk van. A következő lépés a kasztni és a megbízhatóság javítása, szeretnénk ilyen szempontból is magasabb szintre lépni, de idő kell ahhoz, hogy ezen a téren is lendületbe jöjjünk.”