A monzai utolsó, hosszú, gyors jobbosában, a Parabolicában minden versenyző igyekszik a lehető legjobban kiszélesíteni a pályát, hogy a lehető legtöbb lendülettel fordulhasson a célegyenesre, amit nagyban megkönnyít, hogy a bukótér jelentős része néhány éve aszfaltozott.

A Forma-1 versenyigazgatója, Michael Masi a múlt hétvégi Olasz Nagydíj előtt tisztázta a pilótákkal, hogy a Parabolicában a pálya négy kerékkel való elhagyása esetén az adott időmérős kört és a rá következőt is törlik, ennek ellenére a sok szempontból botrányos kvalifikáción a ferraris Sebastian Vettel Q3-as idejét nem vették, pedig szabad szemmel láthatóan a versenypálya határát jelző fehér vonalon kívül fordult. Masi azt mondta, azért, mert bizonyos kameraszögekből nem tűnt biztosnak, hogy a német tényleg 100 százalékosan elhagyta a pályát.

Jó kérdés, hogy miért nem az olyan felvételekre támaszkodtak, amelyek alapján egyértelmű lett volna a helyzet – sajnos adja magát a feltételezés, hogy a Ferrarinak lejtett a hazai pálya.

F1: Így akadályoznák meg a monzai ügyeskedést 1

A múlt szombati szemhunyás ellenére a probléma persze nem szűnt meg, ezt a versenyigazgató is tudja, ezért 2020-ra szeretné teljesen kiiktatni a kiszélesítés lehetőségét, egy opció a kavicságy visszahozása lenne.

„Mindent meg kell vizsgálnunk. Újra legyen kavicságy? Legyen kettős kerékvető? Esetleg fű? Minden rendelkezésre álló lehetőséget mérlegelni kell. Nem annyi az egész, hogy azt mondjuk, hopp, megoldjuk, kész. Nagyon sok szempontot, tényezőt kell megvizsgálnunk” – idézte a RaceFans.net Masit, aki legszívesebben egyértelmű helyzetet teremtő szenzoros megoldást szeretne.

„Szerintem a Parabolica olyan pont, ahol érdemes érzékelőket telepíteni, mint Spában. Úgy automatikus lenne az egész. Minden, amit automatizálni lehet, csak könnyít a dolgunkon.”

F1: Így akadályoznák meg a monzai ügyeskedést 2