Max Verstappen motorcsere miatt mindenképp a mezőny végéről indult volna az Olasz Nagydíjon, a holland azonban ennek ellenére részt akart venni a kvalifikáción.

A Red Bull versenyzője végül mért kör nélkül zárt, mert a Q1-ben elment az autójának hajtása. A Honda vizsgálata később megállapította, hogy Verstappen motorja biztonsági üzemmódba kapcsolt, miután az autó kerekei túlságosan kipörögtek egy kerékvetőn.

A motort biztonsági üzemmódba kapcsoló rendszert ráadásul nem is a Honda fejlesztette, az FIA által kötelezően előírt programról van szó, amelynek célja a már több mint egy évtizede betiltott kipörgésgátlókéhoz hasonló hatású trükközések megakadályozása.

A Hondának így nem sok ráhatása van arra, hogy a rendszer működésbe lép-e, így a japánok nem tudják kizárni, hogy Szingapúrban is megismétlődik a malőr.

„Van esély egy újabb ilyenre” – ismerte el Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója. „Elég bonyolult a helyzet, de próbáljuk még pontosabban kielemezni, hogy mi történt, és hogy tudunk-e tenni valamit az elkerülése érdekében.”

A Honda számára fontos is lenne elkerülni a műszaki hibákat Szingapúrban, mert a kanyargós pályán ismét versenyképes lehet az autó, a győzelem is benne van a pakliban.

„Jó hétvégére számítok, de persze semmire sincs garancia” – hangolt Verstappen. „Nagyon sok mindennek kell összeállnia, az egész hétvégére találni kell egy jó beállítást.”

„Itt nagyon kell figyelni, mert nappal vannak az edzések, aztán jön az éjszaka, és könnyen lyukra lehet futni a beállításokkal.”