A Forma-1 legnépszerűtlenebb szabályai közé tartozik a hátrasorolás intézménye, azon belül is azok a büntetések, amikor műszaki jellegű szabálysértések (például motorcsere) miatt sorolják hátra a rajtrácson a versenyzőket.

Sokan törik régóta a fejüket azon, hogyan lehetne helyettesíteni ezeket a büntetéseket, de jobb alternatíva egészen mostanáig nem merült fel. Jelenleg arról a javaslatról tárgyalnak a csapatok, amely szerint ilyen jellegű szabálysértések esetén büntetősúlyokat helyeznének el az autókban.

A ballasztrendszer főleg túraatós sorozatokban remekül működik, formaautózásban azonban példátlan lenne. A vétség súlyától függően változna a ballaszt súlya, például egy turbócsere plusz öt, míg egy motorcsere plusz tizenöt kilót jelentene.

A pontos büntetési tételeket később számítanák ki. Egy másik javaslat szerint időbüntetésekkel lehetne helyettesíteni a hátrasorolásokat, a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul ezt támogatja.

„Az álláspontunk egy ideje nem változott” – mondta Abiteboul. „Időbüntetést javaslunk, amit le lehetne tölteni a bokszkiállás során, vagy utólag hozzá lehetne adni a versenyző idejéhez.”

Abiteboul szerint nincs konszenzus a kérdésben, pedig a McLaren főnöke, Zak Brown szerint is „könnyen érthető” lenne a rendszer a nézők számára. A büntetősúlyos rendszer mögött sincs egyhangú támogatás, sőt többen vannak ellene, mint mellette.