Ahogy arról korábban beszámoltunk, a csapatok formaautós tekintetben különös javaslatról tárgyaltak: a műszaki jellegű szabálysértésekért, például az idő előtti motorcseréért járó rajtbüntetések helyett büntetősúlyokat helyeznének el az autókban.

Habár a pontos büntetési tételek kiszámításáig az illetékesek még nem jutottak el, valószínűleg nem is kell sokat dolgozniuk ezen a témán. A csapatfőnökök ugyanis egyáltalán nem örülnének egy ilyen típusú szankciónak a jövőben.

„Nem vagyok nagy rajongója a ballasztsúlyoknak, legalábbis ami a büntetősúlyokat illeti. Még rosszabb lenne tőle a verseny” – reagált az ötletre Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke. „Jelenleg a büntetés miatt hátulról indulva egy kicsit izgalmasabb lehet a verseny, de egy ballasztsúllyal nagyon rossz lenne.”

Osztja a véleményt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is. „Más kategóriákban is láttuk, hogy nem működik. Az egész hétvégét elrontja, nem csak az időmérőt” – mondta. „A jelenlegi rendszerrel az a baj, hogy a nézőket megfosztja a versenyzők látványától. Monzában Max csak néhány kört futott a Q1-ben, nem akart továbbjutni a Q2-be” – célzott Verstappen olaszországi helyzetére a szakember.

A Renault-t irányító Cyril Abiteboul szerint az időbüntetés lenne a legjobb megoldás. „Akár a bokszkiállás alatt is le lehetne tölteni, vagy a futam végén, az összidőhöz hozzáadva. Ez jobb versenyre ösztönözné a pilótákat, a rajtpozíciók feladása nélkül. Biztos jó oka van, de valamiért nem igazán támogatják ezt az ötletet, amit nem értek.”

Szerencséjére a McLaren-vezér Zak Brown is mellette állt ki. „Egyetértek Cyrillel, van egy szavazata!” – viccelődött az amerikai. „Az időbüntetés könnyen megérthető és nem keveri meg a rajtrácsot.”

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!