Hiába zárt a 8. helyen, a renault-s Daniel Ricciardót utólag kizárták a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj időmérőjéről. A diszkvalifikáció oka műszaki szabálytalanság volt, az ausztrál autójában a Q1 folyamán a hibrid komponens egy ponton rövid időre túllépte a maximálisan engedélyezett 160 lóerős teljesítményt.

Ricciardo még a vasárnapi verseny után is csalódottan és dühösen beszélt a szerinte indokolatlanul kemény büntetésről:

„Egy körön, egyetlen alkalommal történt. Ha az időmérőn végig ugyanez lett volna abban a kanyarban, egy szavam sem lenne, de olyan ez, mint a pályakiszélesítés, ha az ember kimegy, vegyék el azt a kört. Semmi előnyöm nem származott ebből a hibából, mégis elvették a teljes időmérőmet!”

„Szégyen. Nem rejtettem véka alá a véleményemet, és ezután sem fogom. Nagyszerű, hogy most már hagynak minket versenyezni meg ilyenek, de mi az értelme, hogy a versenybe nem nyúlnak bele büntetésekkel, ha aztán valami olyanért kapok nagyon durva büntetést, amiről nem is tehettem? Lenne pár keresetlen szavam hozzájuk, de inkább nem mondok semmit. Szerintem így is világos, mit érzek. Tönkretették a hétvégémet.”

„12 órás repülőút a semmiért. Remélem, kifizetik majd a hazafelé szóló jegyemet! Persze, hogy igazságtalannak érzem, ugyanis senkinek nem ártottam a versenybírók közül. Egy kis belátás nem ártott volna!”

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi is megszólalt, ő azt mondja, a műszaki kihágások esetén egyszerűen nincs lehetőség mérlegelni, differenciálni:

„Ha műszaki szabálytalanságról van szó, Martin Brundle-t tudom idézni, aki ezt mondta, amikor a folyosón összefutottunk: az ember vagy terhes, vagy nem. Szerintem mindenki tisztában van vele, mi jár a műszaki szabálytalanságokért. A műszaki szabálytalanság az műszaki szabálytalanság, ennyi. Bár megértem Daniel csalódottságát, a csapat hibázott, ez van. A személyes véleményem az, hogy veszélyes irányba indulunk, ha elkezdjük relativizálni a műszaki szabálytalanságokat, mert akkor egyre csak kiterjesztjük a határokat.”