2019-ben a Haas rendesen eltévedt az autójával, annyira, hogy Romain Grosjean lobbizásának eredményeképp a Brit Nagydíjtól a Magyar Nagydíjig a csapat kétféle specifikációjú autót versenyeztetett – míg Kevin Magnussen a Barcelonában bevetett csomag továbbfejlesztéseivel lépett pályára, a francia visszatért az alapokhoz, a szezonnyitón használt változatot vezette.

A nyári szünetet követő futamokon – Belgium, Olaszország és Szingapúr – mindkét versenyző a Hockenheim óta használt csomaggal indult, ám most, a hétvégi Orosz Nagydíjon újraindul a kísérletezés, Szocsiban a melbourne-i specifikációt keverik majd a legújabb fejlesztésekkel.

„Természetesen ez a munka már a jövő évi autót is érinti, hiszen nem jönnek szabályváltozások, így a jövő évi modell az idei továbbfejlesztése lesz. Az idény közepe óta ez a hozzáállásunk, amióta felismertük, hogy baj van a mostani autóval. Biztosra akarunk menni, hogy nem követjük el ugyanazokat a hibákat, mint az idei autónál” – indokolta a furcsa megközelítést a csapatfőnök, Günther Steiner.

Grosjean így magyarázta az öszvér bevetését:

„Rá kell jönnünk, hogy az új csomag miért nem nyújtotta az elvárt hátsó leszorítóerőt. Szocsiban nagyon nehéz felmelegíteni a gumikat, pedig az alacsony tapadású pályákon különösen fontos a kiszámíthatóság a kanyarokban. Keressük azt a pontot, amikor az aerodinamika és a kasztni megadja a kellő leszorítóerőt és tapadást, mert Szocsiban pontosan erre van szükség.”