Bár Belgiumban Alexander Albon és Danyiil Kvjat, Monzában pedig Max Verstappen és Pierre Gasly indult a mezőny végéből, miután autójukba beszerelték a Honda legújabb, negyedik generációs erőforrását, az Orosz Nagydíjon újra rajtbüntetéseket kapnak majd.
Verstappen, Albon és Gasly ezúttal csak 5 helyet bukik majd, ugyanis mindössze a belső égésű komponenst cserélik egy újabb változatra, Kvjat azonban épp a hazai versenyén kényszerül majd a mezőny legvégére, nála ugyanis több elemet cserélnek, mert ő máshol jár az erőforrás-használati ciklusban.
A csereberék oka egyértelmű: a Honda a következő, hazai futamán a lehető legjobban akar szerepelni, így a büntetéseket még most, Szocsiban le kell tölteni, hogy Szuzukában a friss elemekkel a lehető legjobb helyről rajtolhassanak majd két hét múlva.
„Kezdetben volt pár gond a kasztninkkal, így nem voltunk a kívánt szinten, de azóta továbbfejlesztettük az autót, és a Honda motorja is lépésről lépésre erősebb lett. Teljesítették, amit eredetileg ígértek. Szingapúrban új motorokkal mentünk, Szuzukára pedig új üzemanyag is érkezik” – mondta pár napja a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.
„Japánban egyértelműen a győzelem lesz a cél. Az első cél az volt, hogy futamokat nyerjünk, a csúcs pedig nyilván Szuzuka lenne. Maxnak nagyon fekszik az a pálya, a Honda hazai futama, szóval ez így tökéletes lenne” – folytatta.