A Magyar Nagydíj után először nyert Forma-1-es versenyt Lewis Hamilton. A Mercedes rögtön kettős győzelmet aratott Oroszországban, hozzájuk a pole-pozícióból rajtoló ferraris Charles Leclerc állhatott fel a dobogóra.
A rajtnál a harmadik helyről induló Sebastian Vettel járt a legjobban: a Ferrari németje Hamiltont és Leclerc-t lerajtolva az élre állt, és a vörösök vezettek Hamilton, a mclarenes Carlos Sainz és Bottas előtt. A spanyol a későbbiekben a finn mögé került, végül a hatodik helyen fejezte be a versenyt a középmezőny legjobbjaként.
WATCH: Sebastian Vettel aces the start at the Russian Grand Prix, passing Lewis Hamilton and Charles Leclerc after lights out 🍿👀
VIDEO >> https://t.co/QRj7gHyM9w#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/WEzEZnRA3o
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019
A piros lámpák kialvása után kiesett a haasos Romain Grosjean. A francia Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) révén került a falba, aki Daniel Ricciardo Renault-jával is összeért. Az ausztrál defektet kapott, később ki is állt a versenyből sérült autójával.
The one time Grosjean doesn’t act like a madman during the start, Ricciardo and Giovinzzi clean him out 😂😭 pic.twitter.com/5HKCRwPojI
— Monsieur Marqueses and 4 others (@OdemzG) September 29, 2019
A lágy gumikon haladó Ferrarik sokáig húzták az első kiállásukat, ugyanis a Mercedeseken a közepes keverék tartósabb volt, és a futam végén nem szerettek volna gumihátrányba kerülni. Az élmezőnyből először Leclerc cserélt, akit négy körrel később Vettel követett.
LAP 7/53
📻 „Sebastian will let you by on the next lap”
This is getting interesting… 👀#F1 🇷🇺 #RussianGP pic.twitter.com/DCgIj0GctG
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019
Mindketten közepes gumikra váltottak, ám Vettel nem sokáig száguldott a sárga oldalfalú Pirelliken. A német Ferrarijában megadta magát az MGU-K, és a pálya szélén leállt. Az így életbe lépett virtuális biztonsági autós szakasz alatt Hamilton és Bottas is lecserélte viseltes közepes keverékű papucsait, és friss lágy gumikat kaptak.
LAP 28/53
SEBASTIAN VETTEL IS OUT!#F1 🇷🇺 #RussianGP pic.twitter.com/5duhe37afm
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019
Ekkor még Hamilton-Leclerc-Bottas volt a sorrend, ám a williamses George Russell kicsúszása miatti safety car ideje alatt Leclerc közepes gumijait is lágyakra cserélték. Csak Bottas mögé ért vissza a monacói, és innentől hiába próbálkozott Ferrarijával, nem talált fogást a finn Mercedesén.
LAP 29/53
George Russell is out at Turn 8!
He suffers a brake failure, and we are now behind the safety car#F1 🇷🇺 #RussianGP pic.twitter.com/rKP4IT2PRI
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019
A dobogósok mögött a két Red Bull végzett: a 9. helyről előrelépő Max Verstappen és a bokszból rajtoló Alexander Albon mögött Sainz ért célba. Pontot szerzett még Sergio Perez (Racing Point), Lando Norris (McLaren), Kevin Magnussen (Haas) és Nico Hülkenberg (Renault).
A bajnokságban Hamilton előnye már 73 pont Bottas előtt, aki további 34 egységgel vezet a harmadik Leclerc-rel szemben.
A szezon két hét múlva Japánban folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható!
Szikrázó napsütésben, 21 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon tizenhatodik Forma-1-es futamára, az Orosz Nagydíjra.
Az első helyről pályafutása során hatodik alkalommal Charles Leclerc indulhatott a Ferrarival, megelőzve Lewis Hamilton Mercedesét és a másik vörös autóban ülő Sebastian Vettelt. A Ferrari-Mercedes sormintát Valtteri Bottas egészítette ki, megelőzve a mclarenes Carlos Sainzot és a Renault németjét, Nico Hülkenberget. Őt Lando Norris követte a másik McLarennel. A legjobb tízbe befért még Romain Grosjean a Haas-szal, az eredetileg negyedikként kvalifikáló, de motorcsere miatt 5 hellyel hátrasorolt Max Verstappen a Red Bull-lal és Daniel Ricciardo a Renault-val.
Verstappenen kívül az összes Honda-motoros versenyző büntetést kapott. A hazai versenyén induló Danyiil Kvjat Toro Rossójában mindent kicseréltek, így akkor is az utolsó helyről indult volna, ha részt vesz az időmérőn. Csapattársa, Pierre Gasly Verstappenhez hasonlóan 5 rajthelyes büntetésével a 16. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását, míg a Red Bullos Alexander Albon csak a bokszból kezdhette a versenyt időmérős balesetének következményeként. Rajtuk kívül a williamses Robert Kubica autójában cseréltek alkatrészeket, de ez lényegében nem módosította a rajtsorrendet.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A versenyzők többsége a lágy gumikon kezdte a versenyt, nyolc pilóta (a két Mercedes, a két Williams, Lance Stroll, Kimi Räikkönen, Pierre Gasly és Alexander Albon) azonban a közepes gumik mellett tette le a voksát. Kvjat egyedüliként választotta a kemény gumikat.
A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika egyértelműen a nyerő megoldás, lágy-kemény elosztásban, cserével a 15-19. kör magasságában. Az 53 körös versenyre emellett még a közepes-kemény, illetve a lágy-közepes variációkat ajánlották. Előbbinél a 14-22., utóbbinál a 22-26. körben javasolták az olaszok a bokszkiállást. A kétkiállásos taktikát egyértelműen lassabbnak számolták a szakemberek.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
Pitlane about to open. The Hulk goes to queue! #RSspirit #RussianGP #RACEday pic.twitter.com/BupT5DDkNj
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 29, 2019