A Ferrarihoz 2019-re igazolt Charles Leclerc már az első hétvégéktől a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt fenyegette, az eredetileg második számú pilótának szánt ifjonc tanulóévében is egyre versenyképesebb lett, így a feszültség is megnőtt a csapaton belül, főképp, hogy a Scuderia jó néhányszor szükségtelen, egy vagy másik versenyzőt hátrányba hozó taktikákkal, utasításokkal állt elő.
A legutóbbi példát a múlt vasárnapi Orosz Nagydíj hozta, ahol a 3. rajkockából kezdő Vettel a pole-ból induló Leclerc szélárnyékos segítségével állt az élre, majd a bokszutcából érkező utasításoknak ellenállva, erős tempót diktálva igyekezett ellépni – a kerékcseréknél azonban a monacóit előbb hozták ki, a németet addig autóztatták az elkopó gumikon, hogy végül csapattársa mögé kerüljön.
A helyzetnek és a végeredménynek aztán senki nem örülhetett, csak a feszültség és a bizalmatlanság nőtt tovább.
A Ferrari egykori technikai igazgatója, a ma a Forma-1 sportszakmai főnökeként dolgozó Ross Brawn szocsi futamértékelőjében természetesen a maranellóiak helyzetéről is beszélt:
„Robbanásveszélyes szituáció van, ami óvatos kezelést kíván. Mattia nyilván látott már ilyen csapaton belüli dinamikát fiatal mérnökként, de most az övé a felelősség, hogy a versenyzők egészséges rivalizációja simán működjön.”
„Egyrészt ott van a négyszeres világbajnok, aki az elmúlt két szezonban a kelleténél több hibája ellenére is mai napig a mezőny egyik legjobb versenyzője; másrészt ott van egy hihetetlen tehetség, Charles Leclerc – hat pole és két futamgyőzelem a legendás Spában és Monzában nem jön össze véletlenül, leendő sztárról beszélünk.”
„Vettel bokszkiállása, majd kiesése miatt nem volt értelme további szankcióknak, de az biztos, hogy Mattia Binottónak fel van adva a lecke, hogy a következő pár napban lenyugtassa az eléggé felkavarodott vizet. A Ferrari egyértelműen sokat fejlődött az elmúlt hetekben, de a versenyzők viszonyát illetően van még dolog a színfalak mögött” – magyarázta az angol szakember.