A Mercedes zsinórban nyerte a 2019-es Forma-1-es szezon első nyolc futamát, ám az azóta lezajlott nyolc fordulóból csak hármon tudtak diadalmaskodni.

A nyári szünet vége óta a Ferrari nagyon versenyképessé vált, az Orosz Nagydíjon is csak Sebastian Vettel műszaki hibájának és az elrendelt virtuális biztonsági autós szakasznak köszönhette a Mercedes, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas zárt az első két helyen a két vörös autó helyett.

„Három nyeretlen hétvége után nagyszerű érzés volt kettős győzelmet szerezni Szocsiban. Erős versenyt futottunk, kiaknáztuk a lehetőségeket. 44 pontot szereztünk, tovább növeltük az előnyt a bajnokságban, és motiváltan várjuk a maradék öt versenyt” – mondta a Mercedes Japán Nagydíjat beharangozó anyagában a főnök, Toto Wolff.

„De a szocsi győzelem nem változtat a tényen, hogy az idény második felében sokkal erősebben kezdett a Ferrari, mint mi. Japánra viszünk néhány kisebb fejlesztést, remélhetőleg a jó irányba indulhatunk velük. De azt is tudjuk, hogy mindent ki kell hoznunk az autónkból, ha a győzelemért akarunk küzdeni Szuzukában.”

A hibridkorszak 2014-es kezdete óta csak a Mercedes tudott győzni a Japán Nagydíjon, de az elmúlt öt év a legkevésbé sem garantálja az újabb sikert, figyelmeztet Wolff.

„Erős múltunk van, de úgy véljük, az ellenfelek ereje miatt az idei év nagy kihívás lesz. Nagyon szoros csata lesz a pályán, amit nagyon várunk is.”

Az évben első ízben a vasárnapi Japán Nagydíjon lesz lehetősége a Mercedesnek behúzni a sorozatban hatodik konstruktőri címét, beérve ezzel a Ferrari rekordját. Ahhoz, hogy a német márka már Szuzukában lezárja a versenyt, 14 ponttal kell többet szereznie vasárnap a Ferrarinál.