A 2019-as F1-es Japán Nagydíj lesz a harmincegyedik, melyet a szuzukai aszfaltcsíkon rendeznek. A pálya a Honda tesztpályájaként épült még 1962-ben, 1987 óta tartanak itt Japán Nagydíjakat, 2007 és 2008 kivételével minden évben.
1989-90: Senna és Prost háborúja
Szinte mindenki ismeri Ayrton Senna és Alain Prost híres rivalizálásának történetét. Kétszer is fontos mérföldkő volt a Japán Nagydíj a páros történetében, ugyanis mindkétszer világbajnoki címről döntött a baleset. Míg ’89-ben Senna volt győzelmi kényszerben, ’90-ben Prost járt hasonló cipőben. Előbb csapattársakként ütköztek egymással, később Prost már a Ferrarival igyekezett megelőzni a brazilt.
1998: Häkkinen behúzza az elsőt
Michael Schumacher és Mika Häkkinen csatájáról szólt az év, melynek végén a finn örülhetett. Schumacher az élről kezdhette a futamot, ám a Jarno Trulli lefulladó kocsija miatt visszalőtt rajtnál lefulladt a későbbi hétszeres bajnok autója, aki később ki is esett a versenyből egy defekt miatt.
2000: Schumacher első vb-győzelme a Ferrarival
Michael Schumacher a Ferrari első világbajnoka lett Jody Scheckter 1979-es sikerét követően. A németnek meg kellett küzdenie Häkkinen McLarenjével, miután az lerajtolta őt, de a bokszkiállásokból a német jobban jött ki finn ellenfelénél.
2002: A 130R lecsap – 1. rész
A pálya egyik legendás kanyarja a 130R, melyet manapság már padlógázon vesznek a pilóták. Régebben ez nem volt javasolt, Allan McNish bemutatja a Toyotával, miért.
2005: Räikkönen menetelése
Miután a vizes időmérőn csak 17. lett, senki sem gondolta, hogy a másnapi futamon a finn felállhat a dobogó tetejére. Kimi Räikkönen ekkor már elvesztette a bajnoki címet Fernando Alonsóval szemben, mégis úgy autózott, mintha az élete múlna rajta. A győzelmet az utolsó kör elején ezzel a parádés előzéssel szerezte meg. Sokak szerint ez a finn valaha volt legjobb futama.
Alonso is kitett magáért a futamon, a korábban említett 130R-ben előzte meg Michael Schuachert.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
2010: A 130R lecsap 2. rész
Ezúttal Lucas di Grassi és a Virgin a főszereplő.
2012: Nincs is jobb egy hazai dobogónál
Két japán pilóta élhette át eddig ezt az érzést, 1990-ben Szuzuki Aguri és 2012-ben Kobajasi Kamui. Mindkét japán pályafutása egyetlen dobogós helyezését szerezte meg hazai nagydíján. Érdekesség, hogy a 2012-es verseny előtt Szuzuki éppen az 1990-es Larrousse-ával bemutatózott, amivel harmadik lett. Talán ez is kellett Kobajasi sikeréhez.
2014: Jules Bianchi balesete
A sportág talán még azóta sem heverte ki teljesen azt a sokkot, amit Jules Bianchi balesete jelentett. A francia pilóta a vizes aszfalton megcsúszva kiszánkázott a sóderágyba, és egy ott álló markoló alá csúszott. Felkavaró képsorok.
2015: Kvjat látványos bukása
Danyiil Kvjat 2015-ben volt pályafutása (eddigi) csúcsán, a Red Bull egyik autóját vezethette. A japán időmérő nem sikerült túl jól neki, ahogy az alábbi videó is mutatja. A Q3-ban Kvjat egy kicsit ráhajtott a fűre, beindítva ezzel a láncreakciót. Az orosz sértetlenül hagyta el azt a roncshalmazt, ami kocsijából megmaradt.
2015: Alonso és a GP2-es motor
Alonso közel sem volt elégedett, amikor Max Verstappen játszi könnyedséggel ment el mellette külső íven. A gyenge McLaren-Hondával védekezni képtelen spanyol a csapatrádión szólt be a hazai versenyén részt vevő motorgyártónak.
GP2 engine! GP2! Aggh! #モタスポ流行語大賞2015 pic.twitter.com/KD2c32pFmB
— miya@石油湧いてない (@myaot_ym) 2015. november 10.
2018: Mindkét Ferrarival összeér Verstappen
Előbb Räikkönen, majd Sebastian Vettel Ferrarijával ért össze Max Verstappen. A Red Bull hollandja az első incidensért 5 másodperces büntetést kapott, a második esetnél nem intézkedtek a versenybírák. A holland végül harmadikként ért célba a kalandos versenyen.
2018 #JaponyaGP 🇯🇵
Piste kontrolsüz dönen Max Verstappen, Kimi Raikkonen’i zor durumda bırakmış ve 5 saniye ceza almıştı.
❓#CanadaGP’de Vettel’in ceza almasına neden olan hareketine benziyor mu? #F1 pic.twitter.com/vrqqNxMSOS
— F1 Her Şey (@F1HerSey) October 9, 2019
2018 🇯🇵#JaponyaGP esnasında Verstappen ve Vettel arasında yaşanan temas 👇pic.twitter.com/4f9lqIKsdz
— Start Düzlüğü 🚥 #F1 (@StartDuzlugu) October 10, 2019
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!