A megszokottól eltérő időpontban, a verseny napján zajlott le az idei év tizenhetedik időmérő edzése Szuzukában, a 2019-es Forma-1-es Japán Nagydíjon. A pilóták szikrázó napsütés mellett erős szélben, 33 fokos aszfalt- és 22 fokos levegőhőmérséklet mellett hajthattak a pályára, ahol a pénteki események után a Mercedes tűnt a favoritnak.

A Q1-ben a két Ferrari hajtott a pályára először Charles Leclerc vezetésével, meglepetésre a kemény gumikon. Szintén a fehér oldalfalú Pirelliken kezdett a körözésbe a McLaren párosa is, a többiek a megszokott lágy abroncsokkal kezdték a kvalifikációt.

Még senki sem ért körbe, amikor Robert Kubica összetörte a Williamsét a célegyenes legelején. A lengyel a fűre hajtott és a falnak ment, a csapat nagy kihívással néz szembe: kevesebb, mint négy órájuk maradt, hogy helyrerakják autóját. Az edzést piros zászlóval megszakították.

Az újraindítás után ismét benépesült a pálya, ezúttal már mindenki a lágy gumikkal hajtott a pályára. Alig futottak néhányan mért kört, amikor a pálya ugyanazon részén, mint Kubica, Kevin Magnussen is a falba csúszott. A pályabírók ismét belengették a piros zászlót, a dán Haas-Ferrarijának eleje és hátulja is megsérült. Szerencsére ki tudott tolatni a sóderből és önerőből vissza tudott gurulni a bokszba, de teleszórta kaviccsal a pályát.

Valamivel több, mint tíz perce maradt a versenyzőknek arra, hogy mért kört fussanak, és óriási tumultus alakult ki a pályán. A két Ferrari és Max Verstappen a Red Bull-lal azonnal az élre ugrottak, amint körbeértek, a két Mercedes-versenyző Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben pedig egy-egy óvatos körrel a 6-7. helyre elegendő idővel iratkozott fel az eredménylistára.

A köridők az első szakasz leintéséig javultak mg. Végül a két autótörőn kívül nem jutott tovább Daniel Ricciardo a Renault-val, Sergio Perez a Racing Pointtal és George Russell a Williamsszel.

A Q2-ben is a Ferrari és Leclerc törte meg a csendet, akit a csapattárs Sebastian Vettel követett a pályán. A moancói 1:28,1-gyel nyitott, Vettel jóval gyorsabbnak tűnt, ám a kör végét elrontotta és csak 5 ezredmásodperccel előzte meg csapattársát. Bottast és Verstappent így is megverték, de Hamilton három tizedmásodperccel gyorsabbnak bizonyult náluk.

Verstappen erőhiányra panaszkodott mért köre után, a Honda hazai pályáján. Hátránya közel hét tizedmásodperc volt Hamiltonnal szemben. A kieséstől azonban nem kellett félnie: a szakasz végén búcsúzott a két Alfa Romeo, Lance Stroll a Racing Pointtal, Danyiil Kvjat a Toro Rossóval és Nico Hülkenberg a Renault-val, akit vélhetően hidraulikus probléma sújtott utolsó nekifutása előtt, így be sem fejezte azt.

A Q3-as első felfutások után Vettel állt az élen 1:27,212-es új pályacsúccsal, Leclerc, Bottas, Hamilton, Verstappen és Alexander Albon előtt. A német három tizedet adott csapattársának, a Mercedesek már 48, illetve 62 századmásodperccel voltak lassabbak a négyszeres világbajnoknál.

A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Az utolsó próbálkozásra Leclerc vezette fel a sort Verstappen, Vettel, Bottas és Hamilton előtt. Végül mindannyian javítottak idejükön, de a sorrend nem változott. A német ezzel pályafutása 57., szuzukai ötödik pole-pozícióját szerezte. Érdekes megjegyezni, hogy a két Red Bull ezredre azonos kört futott, a különbséget csupán az jelenti, hogy Verstappen előbb futotta meg ötödik helyet érő mért körét.

A legjobb tízbe befért még a két McLaren Carlos Sainz-Lando Norris sorrendben, a toro rossós Pierre Gasly és Romain Grosjean a Haas-szal.

F1: Roncsderbi és Vettel-pole a japán időmérőn 1

A 2019-es Forma-1-es Japán Nagydíj magyar idő szerint vasárnap 7.10-kor kezdődik.

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!