A vasárnapi Forma-1-es Japán Nagydíj rajtját követően a ferraris Charles Leclerc a 2-es kanyarban ütközött a Red Bull-os Max Verstappennel, az incidensben megsérült a vörös autó első szárnya.
A monacói a törött elemmel is folytatta a körözést, nem ment ki a bokszba egészen addig, amíg a versenyigazgató Michael Masi határozottan nem utasította a Ferrarit, miután a Leclerc szárnyáról leszakadó darabok eltalálták Lewis Hamilton Mercedesét – leszakítva a jobb tükröt, belegondolni is rossz, mi lett volna, ha pár arasznyival arrébb repül a karbonlap – és Lando Norris McLarenjét is.
Lewis Hamilton’s onboard when he got hit by Leclerc’s front wing endplate.
This could’ve ended very badly.#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/aT71cweALn
— Eau rouge (@Insidef1) October 13, 2019
„Egyértelműen nagyon nem értünk egyet azzal, hogy a riválisaink olyan autót tartanak a pályán, amelyikről lóg a teljes szárnyvéglap, amivel mindenkit veszélyeztetnek” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Andreas Siedl.
„Sajnos amikor a véglap leszakad és ripityára tört, Lando jobb első fékhűtőjében landoltak a Ferrari darabjai. A fékhőmérséklet elszállt, ki kellett hívnunk, hogy kitakarítsuk” – panaszolta.
A Ferrari főnöke, Mattia Binotto is elismerte, hogy csak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozott utasítására hívták ki Leclerc-t: „Szóltak az FIA-tól, hogy kötelező lesz kihívni Leclerc-t, mert túl sok elemet hagyott el. Mi igyekeztük kint tartani, de utasítottak minket, ugyanis Charles túl sok törmeléket szórt el.”
Leclerc-t a futam után 10 másodperces időbüntetéssel sújtották a sérült autóval való kint maradásért, míg a csapatra 25 ezer eurós (8,3 millió Ft) pénzbírságot szabtak ki.