A Forma-1-ben 2021-ben elvileg nagy reformcsomagot vezetnek be, a pénzek arányosabb elosztása és a kiadási plafon mellett sport és műszaki téren is radikális változások jönnek, az autók elvileg jelentősen átalakulnak.
Az új szabályokat eredetileg június végéig kellett volna véglegesíteni, de elnapolták a dolgot, az új, végső határidő október 31., ám félő, hogy kudarcba fullad az egész, ugyanis a hétvégén, Szuzukában a csapatok szombati megbeszélésén a 10-ből 6 alakulat egyszerűen leszavazta az FIA és a Forma-1 vezetése által kidolgozott műszaki változtatásokat.
Bő két héttel a határidő előtt továbbra is bizonytalan minden, de a négy támogató közé tartozó McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl még bízik benne, hogy születhet valami kompromisszum.
„Volt egy megbeszélésünk itt, konstruktív tárgyalás volt. Biztos vagyok benne, hogy a jövő hét végére lesz egy szabályváltozási csomagunk, amely megfelel majd a két évvel ezelőtt kitűzött céloknak. Lesz, és nem is nevezném kompromisszumnak. Az FIA-nak és az FOM-nek világos elképzelése van arról, mit is szeretnének elérni. Az ezen a héten látottak alapján a jövő hét végére olyan szabálycsomagot kaphatunk, amivel mindenki elégedett lehet” – magyarázta.
Seidl hozzátette, hogy az ellenkezés várható volt, hiszen minden csapatnak más és más a fontos, eltérnek az érdekek.
„Számunkra a legfontosabb a kiadás plafon, mert szerintünk csak is azzal lehet esély a mezőny egyenlőbbé tételére.”
Szuzukában szintén napvilágra került, hogy a versenyhétvégék átalakításának egyik lépése a csütörtöki sajtónap ejtése, a médiás megjelenések és egy szabadedzés péntekre szervezése lenne – a McLaren-főnök megerősítette a terv létezését.
„Tetszik a hétvégék kompaktabbá tételére vonatkozó ötlet, amiről most szó van, de nem gondolom, hogy a kvalifikációt és a versenyt egy napon kellene tartani” – utalt arra, hogy Szuzukában a tájfun miatt az egész szombati napot törölték, amit több versenyző is követendő példaként említett.