A Forma-1-es csapatok képviselői szerdán Párizsban találkoztak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 vezetésével, a jövő évi és a 2021-es szabályokról tárgyaltak.
Hivatalos tájékoztatást – eddig – nem adtak ki a megbeszélésről, de a Racefans.net úgy tudja, a csapatok leszavazták, hogy a 2020-as idényben három versenyhétvégén – Franciaország, Belgium, Oroszország – kísérleti jelleggel fordított rajtrácsos sprintversennyel helyettesítsék a hagyományos kvalifikációt.
A szakblog nem említi, kik szavaztak ellene és kik mellette, de megjegyzi, hogy a Ferrari például kerek perec nemet mondott rá, hogy a hazai hétvégéjén, Monzában ne legyen valódi időmérő.
Jelen állás szerint tehát 2020-ban nem lesz kísérletezés, de biztosat nem állíthatunk, hiszen ahogy idén az utolsó pillanatban mégis bevezették a leggyorsabb körért járó pluszpontot, úgy az időmérős változtatás is zöld utat kaphat egészen márciusig, ha mind a tíz csapat egyhangú igent mond rá.
A kvalifikációs verseny mellett a fő téma a 2021-es nagy szabályváltozási csomag volt Párizsban. A tárgyalás előtt nem volt túl rózsás a helyzet, hiszen a múlt hétvégén, Szuzukában a csapatok saját, nem hivatalos belső szavazásán a tízből hat csapat – a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Racing Point, a Toro Rosso és a Haas – mondott nemet a tervekre, ám a Racefans úgy tudja, szerdán az aerodinamikai szabálytervek néhány kisebb módosítása után meglett az egyetértés.
A fő szempont a csapatok által túlzottnak vélt egységesítés lazítása volt. Szó esett a motorok fejlesztésének bizonyos szintű befagyasztásáról, de ezt illetően nem született döntés, valamint felmerült az is, hogy a nagy reformcsomagot 2022-re halaszthatnák a részletek további kidolgozása érdekében, de a Racefans értesülése szerint az elnapolás nem kapott támogatást.
A 2021-es szabálycsomag véglegesítésének határideje október 31.