Az amerikai Haas az első három Forma-1-es évében biztatóan szerepelt, de idén a csapat teljesen elveszett, a szezon elejétől nem működött az autó, ráadásul a fejlesztésekkel sem sikerült javítani rajta, annyira nem, hogy Romain Grosjean unszolására a Brit Nagydíjtól a francia esetében ejtették a barcelonai nagy csomagot, visszatértek a szezonnyitós specifikációhoz, egy-két hétvége kivételével azóta is azzal kísérleteznek.
A csapatfőnök, Günther Steiner most, az idény vége felé közeledve azt mondja, kár, hogy nem hallgattak jobban a versenyzők visszajelzéseire, mert akkor másképp is alakulhatott volna az év.
„Nem akarok részletekbe menni vagy műszaki dolgokat boncolgatni, de egy kicsit jobban kellett volna hallgatnunk a pilóták véleményére azt illetően, hogy is viselkedik az autó. A számok böngészése helyett jobban kellett volna hallgatni a pilótákra. Ez az idei év nagy tanulsága. Azt hiszem, a számokat kell összhangba hozni a versenyzők véleményével, így léphetünk tovább. Barcelonától egészen másképp teljesíthettünk volna” – ismerte el az olasz.
Azért a pilótáknak sem könnyű a dolga a hibák azonosítása terén, Kevin Magnussen szerint a 2017-es szabályváltozási csomag miatt a jelenlegi autók egyszerűen túl jók a kanyarokban, nehéz megtalálni az aerodinamika problémáit.
„Régebben, a korábbi autóknál a kanyarbejáratoknál mindig volt egy kis instabilitás hátul, egy kis alulkormányzottság a kanyarok közepén és tapadási hiány a kijáratnál. De a mai autók tapadása kifogyhatatlan, így nincs gond a kanyarbejáratnál, az alulkormányzottságot pedig mindig korrigálni lehet. Az új gumikkal a tapadás nem jelent problémát, egyszerűen annyi a különbség, hogy a gyorsabb autók még jobban tapadnak, de az egyensúllyal nincs gond” – magyarázta a dán.
A tavaly 93 ponttal a konstruktőri bajnokság 5. helyén záró Haas idén négy fordulóval a vége előtt 28 ponttal a 9., csak az egypontos Williamst előzik meg.