A Racing Point a két héttel ezelőtti Japán Nagydíj után óvást nyújtott be, a silverstone-i csapat szerint ugyanis a Renault szabálytalan fékrendszert használt.

Az eddig nem volt világos, hogyan értesült a rivális a Renault trükközéséről, valaki szivárogtatott, esetleg fedélzeti kamerás képek buktatták le a rendszert, de a német Auto Motor und Sport tudni véli a megoldást: a szaklap szerint egy, a nyári szünetben csapatot váltó, korábban Nico Hülkenberg autóján dolgozó mérnök tájékoztatta új munkaadóját a dologról.

A távolsági alapon előre programozott fékerőeloszlás-szabályozó használata miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szerdai genfi meghallgatást követően utólag kizárta Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget a Japán Nagydíjról.

A Renault közép-európai idő szerint ma 17 óráig fellebbezhet a döntés ellen, amit valószínűleg meg is tesznek majd, ugyanis az ítélet indoklása nem sikerült valami erősre, ugyanis a szövegben elismerték, hogy a rendszer az FIA által rendszeresített központi elektronikai vezérlőegység (ECU) keretein belül, szabályosan működik, „innovatív” programozása miatt azonban mégis versenyzői segédeszköznek minősül, ami körönként számos állítást, kapcsolást spórol meg.

A csapat az ítéletre a közösségi médiában reagálva jelezte is, hogy „szubjektívnek” találják a versenyzői segédeszköz meghatározását, így megfontolják a további lépéseket.