A Racing Point a két héttel ezelőtti Japán Nagydíj után óvást nyújtott be, a silverstone-i csapat szerint ugyanis a Renault szabálytalan fékrendszert használt.
Az eddig nem volt világos, hogyan értesült a rivális a Renault trükközéséről, valaki szivárogtatott, esetleg fedélzeti kamerás képek buktatták le a rendszert, de a német Auto Motor und Sport tudni véli a megoldást: a szaklap szerint egy, a nyári szünetben csapatot váltó, korábban Nico Hülkenberg autóján dolgozó mérnök tájékoztatta új munkaadóját a dologról.
A távolsági alapon előre programozott fékerőeloszlás-szabályozó használata miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szerdai genfi meghallgatást követően utólag kizárta Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget a Japán Nagydíjról.
A Renault közép-európai idő szerint ma 17 óráig fellebbezhet a döntés ellen, amit valószínűleg meg is tesznek majd, ugyanis az ítélet indoklása nem sikerült valami erősre, ugyanis a szövegben elismerték, hogy a rendszer az FIA által rendszeresített központi elektronikai vezérlőegység (ECU) keretein belül, szabályosan működik, „innovatív” programozása miatt azonban mégis versenyzői segédeszköznek minősül, ami körönként számos állítást, kapcsolást spórol meg.
A csapat az ítéletre a közösségi médiában reagálva jelezte is, hogy „szubjektívnek” találják a versenyzői segédeszköz meghatározását, így megfontolják a további lépéseket.
…that the system was entirely legal under the FIA Technical Regulations, it was judged by the stewards that the system was in breach of the FIA Sporting Regulations regarding driver aid. Both Renault cars… [2/4]
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 23, 2019
…and the variability of the associated penalties in recent cases, @RenaultF1Team will consider its next course of action within the timeframe laid out by the FIA. [4/4]
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 23, 2019