Sebastian Vettel a monzai időmérőn négy kerékkel elhagyta ugyan a pályát a Parabolicában, mivel azonban a felügyelők különböző szögekből különbözően látták az esetet, inkább nem büntették meg a németet.

A hasonló esetek elkerülése érdekében már Monza után felmerült, hogy a vitás helyeken szenzorokat kellene elhelyezni, így fel sem merülhetne többé a kérdés, hogy történt-e szabálytalanság vagy sem.

Ilyen rendszere egyébként régóta van az FIA-nak, a Belga Nagydíjon is szenzorokkal figyelték a pályaszélesítéseket a Raidillonnál. Mexikóban a 11-es kanyarhoz kerülnek érzékelők, itt ugyanis egyértelmű időnyereséget jelent, ha valaki kiszélesíti a pályát.

Amennyiben a szenzorok jeleznek, az adott kört azonnal törlik. Minden versenyzőnek három dobása lesz, az esetleges harmadik szélesítés után fekete-fehér zászlót mutatnak be az adott pilótának. Ez azt jelenti, hogy minden további pályaelhagyást jelentenek majd a felügyelőknek – figyelmeztette a mezőnyt Michael Masi versenyigazgató.