Egy hatodik és egy tizedik helyet bukott el Japánban a Renault, miután Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget is kizárták utólag a versenyből, ugyanis a fékerőeloszlás-szabályozó rendszer nem felelt meg az előírásoknak. A turpisság a Racing Pointnak tűnt fel egy belső kamerás felvétel alapján, az enstone-i gárda pedig az igazukat alátámasztó bizonyítékok hiányában nem élt a fellebbezés lehetőségével.
A csapatfőnök Cyril Abiteboul szerint továbbra sincs rejtegetnivalója a Renault-nak, ahogy az elmúlt években sem volt, ugyanis nem Japánban, illetve 2019 elején használták először a rendszert. „Nem akarok részletekbe bocsátkozni, de a lényeg az, hogy ez nem az idei szezon fejlesztése, már korábban kitaláltuk” – árulta el a francia szakember.
„Annyi éve használjuk már, hogy nem gondoltuk, hogy ennek szabályosságát bárki megkérdőjelezheti. Segíti a versenyzőket, ugyanúgy, mint ahogy számos más dolog is. Csak hogy egyet mondjak: az energia elosztása. Az egész rendszer a kör hosszát veszi számításba” – védekezett Abiteboul.
Hozzátette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkatársai már hónapokkal ezelőtt figyelmeztették a csapatot a rendszer miatt, de konkrétumok nem hangzottak el. Abiteboul állításait alátámasztotta Romain Grosjean is, aki 2015-ig vezetett a Renault elődjénél, a Lotusnál. Habár az utolsó csapatnál töltött szezonjában már Mercedes-erőforrásokkal mentek az istálló autói, a fékerőt szabályozó rendszer már akkor is létezett.
Mexikóban Grosjeant az akkori tapasztalatairól is megkérdezték. 2015-ben ennek segítségével is szerezte meg egyetlen dobogós helyezését a Belga Nagydíjon. „Azt hiszem, használtam, igen. Nos, amikor arra kértem őket, hogy vessük be ismét, akkor nem tettük meg” – utalt a rendszerre, ami már akkor is a szabályosság határmezsgyéjén táncolt.
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!