A jelenlegi szabályok alapján az első tíz helyezettnek azokon az abroncsokon kell nekivágniuk a Forma-1-es versenynek, amelyeken a leggyorsabb idejüket futották az időmérő edzés második szakaszában. Ezzel az volt a cél, hogy a futamok menete érdekesebbé váljon azáltal, hogy az elöl haladóknak hamarabb elfogynak a gumijaik.

Csakhogy a gyakorlat nem igazolta az elméleti elképzelést: a három élcsapat továbbjutása a hatalmas különbségek miatt tulajdonképpen megkérdőjelezhetetlen, még a keményebb Pirelliket használva is, míg a középmezőnyben gyakran előfordul, hogy egy-egy csapatnak – a szabad gumiválasztást szem előtt tartva – nem is állt érdekében, hogy továbbjusson a Q3-ba.

Az Autosport értesülései szerint 2020-tól törölheti ezt a szabályt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), ám miután ez már határidőn túli változtatás lenne, szükséges a csapatok beleegyezése is ehhez. A felügyelőtestület emellett korlátozhatja a szabadedzéseken végrehajtható rajtgyakorlatok számát – a változás értelmében erre a versenyzőknek a jövő évtől már csak a rajtrácson lenne lehetőségük, az első és a harmadik szabadedzés után.