Noha a Mexikói Nagydíj időmérőjén mindenki számára világos volt, hogy Max Verstappen Valtteri Bottas balesete ellenére állított fel új körrekordot, sokáig nem indult hivatalos vizsgálat a holland ellen.
Pedig a Red Bull pilótája nem is csinált titkot abból, hogy nem lassított. „Mindannyian tudjuk, hogy mit csinálunk, egyébként nem vezetnénk F1-es autót” – szemtelenkedett Verstappen, amikor a sárga zászló tényével szembesítették.
„Ez időmérő, ahol nyomod neki. Ha a felügyelők akarnak valamit, vegyék el a körömet. A másik rendben volt.” Verstappen arról nem beszélt, hogy látta-e a sárga zászlót, amit valóban „csak” kézzel lengetett a sportbíró, mert Bottas autója a becsapódással megrongálta azt a rendszert, ami a pálya melletti LED-paneleken és a kormányon is jelezte volna a sárga zászlót.
Sokakban felmerült, hogy Verstappen önleleplező szavai miatt indult végül vizsgálat, de Michael Masi versenyigazgató tagadta, hogy ez lett volna az ok. „Amikor Max szavai megjelentek, én már jeleztem a felügyelőknek, hogy meg kellene nézni az esetet” – mondta Masi.
„A legfontosabb Valtteri egészsége volt, aztán hogy visszajuttassuk az autót a csapathoz, végül a korlátot is ki kellett javítani a következő versenyre. Az én feladatom, hogy kint a helyszínen ellenőrizzem, hogy minden rendben van-e.”
„Amikor visszaértem az irodába, akkor kezdtem átnézni az adatokat. Valtteri után három autó ment át a pályának azon a részén, Lewis, Sebastian és Max.”
„Lewis esete egyszerű volt, neki még nem is volt sárga zászló. Noha a sportbíró nagyon gyorsan cselekedett, és kezdte lengetni a zászlót az automatikus rendszer hibájának felismerése után, Lewisnak még nem tudta megmutatni.”
„A felügyelők emellett éppen egy meghallgatás közepén voltak egy állítólagos veszélyes kiengedéssel kapcsolatban a Toro Rosso és a Renault képviselőivel, szóval nem is tudták kiadni az értesítést a meghallgatásról.”
„Csak a Renault és a Toro Rosso meghallgatása után volt erre mód. Az adatokból világosan kiderült, hogy a sárga zászlóval érintett két versenyző közül Sebastian jelentősen csökkentette a sebességét, Max telemetriájának elemzése viszont megmutatta, hogy nem vette el a gázt.”
„Szimpla sárga zászlónál ilyen esetekben három rajthelyes büntetés a gyakorlat, dupla sárga esetén öt rajthelyes. A felügyelők döntése megfelelt a korábbi precedenseknek.”