A vasárnapi Forma-1-es Mexikói Nagydíj előtt a legtöbben úgy vélték, a gumik viselkedése miatt két- akár háromkiállásos stratégiákat látunk majd, ám végül az első két helyen két olyan versenyző zárt, aki egy gumicserével ment végig.

Míg a Ferrarinál Charles Leclerc-rel konzervatívan a korai csere mellett döntöttek, Sebastian Vettel hosszú első etapot vitt a közepes keverékeken, a Mercedesnél eredetileg két kiállással terveztek Lewis Hamiltonnal, az angol korán meg is kapta második, kemény keverékű szettjét, de aztán – a panaszai, kétségei ellenére – azzal csinálta végig a futamot, maga mögött tartva a ferraris németet.

A versenyt követően a csapatfőnök, Toto Wolff elismerte, hogy ők sem számítottak ilyen végkimenetelre, kockázatos játékot játszottak Hamiltonnal.

„Nem tudtuk, hogy Lewisnak sikerül-e majd életben tartani a gumikat. Ez egy kísérlet volt. Láttuk, hogy Ricciardo jól megy (a hosszú, kemény gumis etapján), sejtettük, hogy sikerülhet, de az autóban ülve bizarr lehet, hogy 47 kört kell megtenni a gumikon” – magyarázta az osztrák, hozzátéve, hogy a már lezárt konstruktőri küzdelem, és a garantált egyéni mercedeses diadal is szerepet játszott abban, hogy mertek próbálkozni.

„Ki számított erre az eredményre úgy, hogy a 3. és 6. helyről indultunk? Az 1. és 3. hely szokatlan eredmény innen. Ez is mutatja, az élen milyen nehéz olyan döntéseket hozni, amelyekkel nem dobjuk el a futamgyőzelmet. De könnyebb a helyzet, amikor már nincs vesztenivaló.”