Míg az első három évében végig ígéretesen szerepelt a Haas, 2019-re az amerikai alakulat pocsék autóval állt elő, az időmérőn néha ugyan megvolt a tempó, de a versenyeken egyszerűen nem bírtak a gumikkal. A járgányon az sem segített, hogy a szezon közepén Romain Grosjeannál ejtették az összes addigi fejlesztést, és az ausztráliai specifikációból kiindulva keresték a megoldást, a VF-19-es menthetetlennek bizonyult.
„A legjobb hír az, hogy már csak három futam van hátra” – mondta a dán Ekstra Bladetnek a Mexikóban is küszködő csapat főnöke, Günther Steiner.
„Hosszabb távon pozitívum, hogy azonosítottuk az alapvető aerodinamikai problémát. Az idei szabályváltozásokkal a rossz irányba indultunk. Akkor nem láttuk tisztán a helyzetet, így haladtunk tovább és eljutottunk odáig, hogy nem tudtuk tovább fejleszteni az autót. Zsákutcába jutottunk. Hiába próbálnánk akármilyen őrülten fejleszteni, ennél a koncepciónál nem működne” – ismerte el a csapatvezető.
„Mechanikailag az autó jó, stabil. Ha rá kell mutatnom, akkor az aerodinamika a baj. De nem szeretnék senkire sem mutogatni. A csapat a felelős, és a felelősség nagy része az enyém. Azt is a saját felelősségemnek látom, hogy nem sikerült javulnunk a fejlesztésekkel” – folytatta Steiner.
A Haas 18 forduló után 28 ponttal a konstruktőri bajnokság 9. helyén, mindössze a sereghajtó Williamst megelőzve áll, és bár az Alfa Romeónak is csak 35 pontja van, az autó versenyképtelensége miatt igen valószínűtlen a javítás.