A Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey szerdán tartotta harmadik negyedéves tájékoztatóját a jogtulajdonos Liberty Media részvényeseinek, a beszámolóban a versenynaptárra is kitért.

Az F1-ben jövőre rekordhosszú, 22 fordulós szezon következik, Carey pedig az esetleges további bővítésre utalt, hozzátéve ugyanakkor, hogy nem a szám feltornázása az elsődleges cél.

„Jövőre jön két új verseny, Zandvoort és Vietnam, egy nem tér vissza, Németország, szóval összességében izgatottan várjuk az évet. Tárgyalásokat folytatunk néhány hagyományos és új piacon is, például az UAS-ban és Kínában, különböző szakaszokban járunk, de nem szeretném a részletek nyilvánosságra hozásával rontani a megbeszéléseket” – kezdte az üzletember.

„De azt reméljük, hogy minden évben hozhatunk valami újdonságot, szerintem a 22 nem a végső határ, nem egy mágikus szám, olyasmi ez, mint az autók száma, de a minőség fontosabb a mennyiségnél. Amikor új helyszínt veszünk fel, biztosnak kell lennünk abban, hogy valami különlegeset adunk a sportághoz.”

„Úgy véljük, hogy Vietnam nagyon izgalmas ország, ami tovább erősíti az ázsiai jelenlétünket, Japánnal, Kínával, Szingapúrral, Vietnammal és félig-meddig Ausztráliával jól lefedjük azt az időzónát.”

F1: Nem a 22 futam a határ 1

Carey hozzátette, hogy tisztában vannak azzal, hogy a csapatok „közkatonái” számára komoly megterhelést jelent az állandó utazgatás, de van még tér a bővítésre.

„Tudjuk, hogy megterhelő a Forma-1, és hogy van határa a versenyek számának, de úgy érezzük, egy kicsit még lehet nyújtózkodni. Persze azt is tudom, hogy ha a csapatokat vagy a pilótákat kérdezzük, azt fogják mondani, hogy inkább 21 futam legyen, mint 22 vagy 23.”

„De a történelmi alapok megtartása mellett szeretnénk terjeszkedni Ázsiában és Amerikában, szóval meg kell találnunk a megfelelő helyszíneket, hogy kihozzuk a maximumot a lehetőségekből. Nincs mágikus szám, még van egy kis mozgástér.”

Carey hozzátette, hogy a versenyhétvégéket a szervezők érdekében továbbra is háromnapos keretben képzelik el, de igyekeznek majd olyan módosításokkal lazítani a menetrendet, amelyek csökkentik a csapatok terhelését, rugalmasabb érkezési időpontokat tesznek lehetővé a jövőben.