Orvosi beavatkozás miatt az Egyesült Királyságban maradt, így kihagyta a múlt heti Forma-1-es Mexikói Nagydíjat Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington – helyét a brit pilóta teljesítménymérnöke, Marcus Dudley vette át, akinek a feladatait ideiglenesen Dom Riefstahl látta el. Hamilton a változások ellenére is nyerni tudott, most azonban minden visszatér a régi kerékvágásba: Bonnington ugyanis idő előtt visszavette a feladatait, már az első edzésen munkába állt, pedig korábban még úgy tűnt, hogy az amerikai versenyhétvégétől is távol kell maradnia.
Join us in wishing a huge welcome back to @MercedesAMGF1‘s Bono!#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/CUdpwjRDo7
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019
Hamilton hatodik világbajnoki címének küszöbén áll, 74 pont az előnye három futammal a 2019-es szezon vége előtt, vagyis már egy nyolcadik hely is elegendő neki Austinban ahhoz, hogy behozhatatlan előnyre tegyen szert.
Az Amerikai Nagydíj előtt nemcsak a Mercedesnél, hanem a Renault-nál is változás történt: az enstone-iak aerodinamikai részlegének vezető posztjáról közös megegyezéssel, azonnali hatállyal leköszönt Peter Machin, pozícióját a továbbiakban a Williams korábbi aerodinamikai specialistája, Dirk de Beer fogja betölteni.
De Beer korábban, 2008 és 2013 között már dolgozott a gyári csapatnál, előtte megfordult a Saubernél, utána a Ferrarihoz igazolt. 2017-ben hagyta el Maranellót, majd néhány hónappal a 2018-as idény kezdete után a Williamsnél is befejezte a munkát. A Williams bejelentette De Beer pótlását is Vince Todd személyében, de az ő megbízatása csak a következő évig szól. Egyelőre nem tudni, ki tölti majd be hosszabb távon a posztot, azt viszont igen, hogy szintén egy másik Forma-1-es csapattól érkezik majd az újabb szakember.
A Renault továbbá kinevezte James Rodgerst, aki az aerodinamikai teljesítmény fejlődéséért lesz felelős.
A változások kapcsán a franciák főnöke, Cyril Abiteboul elmondta, hogy a csapat ugyan több fronton is erősödött 2019-ben, vannak olyan területek, amelyek miatt indokoltak voltak az újjászervezések. „Aerodinamikai részlegünk gyors növekedésétől, felszereléseink modernizálásától és ezen kulcsrészleg vezetői rétegének megerősítésétől azt várjuk, hogy segíteni fognak minket abban, hogy előnyünkre fordítsuk a befektetéseinket. Ez különösen most releváns, hogy középtávú terveinknek egy nagyon fontos évébe lépünk, miután megerősítették a 2021-es szabályokat” – mondta.