A jelenlegi F1-es mezőny három tagja is az Amerikai Nagydíjon ünnepli századik rajtját: Kevin Magussen 2014-ben, Max Verstappen és Carlos Sainz 2015-ben csatlakozott a száguldó cirkusz mezőnyéhez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Közülük a Haas dán pilótája a rangidős a maga 27 évével. Magnussen F1-es karrierje a hibrid éra rajtjával esett egybe, első futama pedig emlékezetesre sikeredett, hiszen dobogóra állhatott a McLaren versenyzőjeként. A mai napig az akkor megszerzett második hely a legjobb eredménye a sportágban, azóta nem is állhatott újra pódiumra.
A McLarennel töltött első év után munkanélkülivé vált: 2015-ben Fernando Alonso foglalta el a helyét. Egy beugrási lehetősége így is volt: a spanyolok kétszeres bajnoka a téli teszteken megsérült, ezért ő indulhatott volna a McLaren-Hondával Ausztráliában, ám motorhiba miatt el sem kezdhette a versenyt.
2016-ban a gyári csapatként visszatérő Renault mentette meg karrierjét. Habár jobban teljesített az igencsak gyenge autóval, mint Jolyon Palmer, mégis ő váltott csapatot: 2017-től a Haas alakulatát erősíti Romain Grosjean társaságában. A páros talán a jelenkori F1 legbalhésabb duója, a csapatfőnök Günther Steiner gyakran vakarhatja a fejét miattuk. Ennek ellenére mindkettejük szerződését meghosszabbították 2020-ra.
Carlos Sainz és Max Verstappen is a Red Bull pilótaneveldéjéből ülhetett a Toro Rossóba 2015-ben. A ralivilágbajnok és Dakar-győztes fia végigjárta a klasszikus útvonalat, a WSR 3.5 széria megnyerése után kapta meg az F1-es ülést. Verstappennél azonban nem volt ennyire egyértelmű a helyzet: a Forma-3-as Eb-n villogó fiatal majdnem Mercedes-nevelt lett, végül a Red Bull ajánlatára mondott igent Jos Verstappen, Max apja és Michael Schumacher egykori csapattársa.
Kettejük közül a hollandnak alakult jobban eddigi pályafutása: 2016-ban felkerült a nagycsapathoz Danyiil Kvjat helyére, és első Red Bull-os versenyét meg is nyerte. Ezt a mai napig további hat győzelem követte, és az eddigi 99 versenyéből 28-at dobogós helyezéssel fejezett be. Verstappentől sokan évek óta azt várják, hogy a világbajnoki csatározások aktív szereplője legyen, de eddig nem ült olyan autóban, mellyel esélye lett volna erre.
Sainznak ennél kacifántosabb útja volt. 2017-ig a Toro Rossónál vezetett, majd a Renault-tól év közben kirúgott Palmer ülését foglalhatta el az utolsó futamokra, sikeresen versenyre kelve a csapattárs Nico Hülkenberggel. 2018-ban is a franciákkal maradt, ám mennie kellett, amikor a Red Bulltól megérkezett Daniel Ricciardo.
Szerencséjére éppen felszabadult egy ülés a McLarennél Alonso visszavonulása miatt, és 2019-ben Lando Norrisszal karöltve terelgetik a papajaszínű autókat. A dobogós helyet eddig még nem szerző Sainz ezzel egy olyan csapathoz került, melyen egyértelműen látszanak a fejlődés jelei, az idei évre a wokingiak kiemelkedtek a középmezőny többi istállója közül. Ráadásul Norrisszal a mezőny egyik legviccesebb párosát alkotják, ennél több aligha kell.
Verstappen a harmadik, Sainz a hetedik, Magnussen a 12. helyről kezdheti jubileumi versenyét, mely magyar idő szerint este 20.10-től kezdődik.
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!