A Ferrari 2019-re jelentős motorelőnyre tett szert, a riválisok a szezon kezdete óta találgatnak, vajon valami okos, de szabályos vagy épp szabálytalan megoldás miatt olyan erős a maranellói motor.
A Forma-1-es Amerikai Nagydíj előtt a Red Bull kerülőúton próbálkozott a Ferrari ellen, a hétvégét megelőzően egy várhatóan szabálytalannak nyilvánított üzemanyag-átfolyási megoldással keresték meg az FIA-t, a felügyelőszervezet pedig egy direktívában jelezte, hogy az nem is alkalmazható.
A Ferrari a vasárnapi futamon kimondottan gyengén szerepelt, Charles Leclerc a győztes Valtteri Bottas mögött több mint egyperces hátránnyal lett a 4., a 3. helyen leintett Max Verstappen a versenyt követően rögtön ki is mondta, hogy ez van, ha nem csalnak, arra célozva, hogy az új FIA-direktíva miatt szállt el a vörösök előnye.
A Scuderiánál nagyon nem vették jó néven a holland megjegyzését, a csapatfőnök, Mattia Binotto visszautasította az inszinuációt, azt állította, Austinban egyáltalán nem nyúltak a motorhoz, a beállításokkal való kísérletezés, a leszorítóerő növelése miatt lettek lassabbak.
„Úgy vélem, nagyon helytelen ilyen megjegyzéseket tenni. Nem tesz jót a sportnak, jobb lenne óvatosabban fogalmazni” – reagált Verstappen szavaira, hozzátéve, hogy a Ferrarinál nem is nézték át alaposabban az új direktívát.
„Az tény, hogy az egyenesekben nem volt akkora előnyünk, mint a korábbi futamokon, de az is tény, hogy a kanyarokban viszont tartottuk a lépést a riválisokkal, legalábbis az időmérőn. Erre a hétvégére próbaképp változtattunk a leszorítóerő és a motorerő egyensúlyán, ennyi az egész. Az időmérőn versenyképesek voltunk, a futamon történteket pedig meg kell majd vizsgálnunk, hogy megtaláljuk a legjobb egyensúlyt a következő versenyekre” – magyarázta a Ferrari-főnök.
Leclerc-t szintén felbosszantotta Verstappen csalásos nyilatkozata.
„Ez vicc, de komolyan! Fogalma sincs semmiről! Nem ő van itt a csapatnál. Mi pontosan tudjuk, mit is csinálunk, azt viszont nem tudom, ő minek szövegel, amikor semmit sem tud rólunk” – füstölgött a monacói.
Míg a monacói távoli 4. lett, a másik ferraris nem ért célba, a 2. helyről rajtoló Sebastian Vettel a rajt után azonnal bajba került, az autó nem viselkedett megfelelően, a 8. körben a felfüggesztés meghibásodása miatt ki is esett.