A Sauberből Alfa Romeóvá átvedlett svájci csapat 2019-nek teljesen új párossal futott neki, a Ferraritól érkezett 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen mellé a Ferrari-nevelt fiatalt, Antonio Giovinazzit ültették.

Az olasz ifjonc a szezon első felében kimondottan a veterán árnyékában volt, a nyári szünet után kezdett csak magára találni, de egy darabig így is opciónak tűnt, hogy inkább a Renault-tól távozni kényszerülő, tapasztalt Nico Hülkenbergnek adják a helyét 2020-ra.

Az utóbbi két-három hétben már többször is arra utaltak a hinwili csapatnál, hogy Giovinazzi maradhat, mától pedig hivatalossá is vált a dolog, hétfő délután bejelentették a 25 éves olasz szerződéshosszabbítását.

„Antonio igazán jól szerepelt idén, nagy örömömre szolgál, hogy megerősíthetem, 2020-ra is marad az Alfa Romeo Racingnél. A csapatba való beilleszkedése és a folyamatos fejlődése nagyon ígéretes volt, alig várjuk, hogy folytassuk a közös munkát és kiaknázzuk a benne rejlő teljes potenciált. Antonio nagyon gyors versenyző, még olyan komoly mérce mellett is, mint Kimi, úgy véljük, a tapasztalatok gyűjtésével még tovább fog fejlődni. A műszaki visszajelzései, a munkamorálja és a pozitív hozzáállása is segít a csapat előrehaladásában, ahogy a versenyzői páros változatlansága is az előnyünkre válik majd” – mondta a csapatfőnök, Frederic Vasseur.

Giovinazzi megtartásával már csak a Red Bull-ülések pontos leosztása és az év végén távozó Robert Kubica williamses helyének betöltése nyitott kérdés, ám a valószínű válaszok most is megvannak: a Red Bull Racingnél feltehetően marad Alexander Albon, ahogy a Toro Rossónál Pierre Gasly és Danyiil Kvjat, míg a grove-i alakulatnál gyakorlatilag biztosan a csapat tesztpilótáját, a Forma-2-es versenyző Nicholas Latifit ültetik majd George Russell mellé.

A fentiekből az is következik, hogy Hülkenberg 2010-ben indult F1-es pályafutása a szezon végén lezárul.