A 2019-es Forma-1-es Amerikai Nagydíj elsősorban Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címe miatt marad emlékezetes, de Valtteri Bottas győzelme mellett sem szabad elmennünk szó nélkül. Abban is biztosak lehetünk, hogy bőven lesz mit elemezni a következő napokban.
Meglepő módon a Ferrarik tempója sehol sem volt az élen haladó Mercedesek és Max Verstappen Red Bulljának sebességéhez képest – nem is volt sok lehetőségük megmutatni, mit tudnak, ugyanis Sebastian Vettel már a nyolcadik körben kiesett a felfüggesztés hibája miatt. Az egyetlen állva maradt Ferrarival Charles Leclerc a negyedik helyen végzett, de hátránya óriási volt a dobogósokhoz képest: körönként közel egy másodpercet veszített Bottashoz képest.
Verstappen nem bírta ki, hogy a futam után ne szúrjon egy kicsit oda az alulteljesítő vörösöknek. „Ez van, ha nem csalnak tovább” – mondta a Red Bull hollandja. „Szerencsére már tisztázva lett ez a terület, de továbbra is résen kell lennünk” – mondta az Amerikai Nagydíj harmadik helyezettje.
A nyári szünet óta érezhetően feljavult a Ferrari teljesítménye, melyet főleg a motorerőfölénynek tulajdonítottak a versenytársak. Többeknek gyanússá is vált az olaszok rendszere, ám eddig nem találtak szabálytalanságot. A Red Bull Austinban a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult egy üzemanyag-átfolyási rendszert illetően, de egyértelműen nemleges választ kaptak, ami a szabályosságot illeti.
A benzináramlást nem folyamatosan, hanem adott időközönként mérik a szenzorok, és egy okosan kialakított rendszerrel a mérések között akár a megengedettnél több üzemanyag is juttatható az égéstérbe. Az energiaitalosok úgy gondolják, hogy ez lehet a Ferrari előnye is, de erre egyelőre nincs kézzelfogható bizonyíték.
Ugyanakkor mivel a Red Bull megkérdezte, hogy ezt csinálhatnák-e és az FIA azt válaszolta, hogy természetesen nem, így ez jelzés lehetett a Ferrarinak (ha így működtetik motorjukat), hogy ezzel szabályt szegnek.
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!