A Forma-1-es csapatok-pilóták a korábbi, pirellis privát tesztek után a múlt hétvégi Amerikai Nagydíj pénteki napján újra kipróbálhatták a gumiszállító 2020-ra szánt abroncsait, ám a tapasztalatok túlnyomórészt negatívnak bizonyultak.
A versenyzői visszajelzések és a begyűjtött adatok alapján a Pirelli 2020-as gumijai egyszerűen nem hoztak előrelépést, sőt, így reális lehetőség, hogy a jövő évre is inkább az idei, legalább már ismert abroncsok maradnak az F1-ben – erről tárgyaltak legalábbis a csapatfőnökök az F1-vezér Chase Carey-vel szombaton Austinban.
„Úgy gondolom, hogy a gumik egészen másképp viselkedtek pénteken, mint amikor Barcelonában teszteltünk velük. Az új gumiknak nem kell gyorsabbnak lenniük, nem kell kopásállóbbnak lenniük, de a működési tartomány és a túlmelegedés tekintetében előrelépést kellene jelenteniük. Mindent meg kell vizsgálnunk, de az biztosan az új gumik ellen szól majd, ha nem teljesítik a kitűzött célt. A versenyzők visszajelzése nem volt pozitív” – mondta a Ferrari-főnök Mattia Binotto.
A Red Bull-os Christian Horner egyetértett:
„Megegyeztünk, hogy időt szánunk az elemzésre. Ezen a hétvégén a gumik nem mutattak előrelépést, ebben egyetértés van a paddockban, de megegyeztünk, hogy a következő pár napban megosztjuk egymással az adatokat, hogy kiderüljön, miért. De úgy gondolom, hogy maradunk a mostani gumiknál, ha az új nem jobb.”
A Racing Point főnöke, Otmar Szafnauer szinte biztosra veszi, hogy jövőre nem jönnek új gumik:
„Szerintem ez a legvalószínűbb forgatókönyv. A 2020-as konstrukció nagyon nem hozta azt, amit ígértek, több kockázatot jelent, mint amennyi előny lehet, szóval szerintem nincs más választásunk, mint hogy maradjunk a mostaniaknál. Kérdezzék csak meg a pilótákat – a gumi nem hozta, amit mondtak.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola hangsúlyozta, hogy a kimondottan hűvös körülmények miatt a pénteki austini teszt nem volt reprezentatív, ráadásul néhány körös etapokon nem is lehetett pontos képet kapni a túlmelegedést illetően, ezért ő bízik benne, hogy a szezonzáró utáni, kétnapos abu-dzabi teszten sokkal jobb képet kapnak a csapatok.
Isola ugyanakkor maga sem zárta ki a 2020-as gumik elvetését, az idei konstrukció megtartását:
„Semmi sem lehetetlen. Ugyanakkor kicsit fura ez, mert a 2019-es gumikat is kritizáltak a szezon elején, mi pedig sok munkát fektettünk abba, hogy valami mást fejlesszünk ki. A fejlesztés során pozitív eredményeink voltak. Úgy nem lehet tesztelni, hogy az egyik teszt eredményeit egy másikéval vetjük össze, és csodálkozunk, hogy teljesen más. Ez így végtelen történet, nem lehet haladni.”
A Pirelli-főnök ugyan az abu-dzabi tesztben bízik, de úgy tudni, a csapatok már azelőtt, akár néhány napon belül dönthetnek a 2020-as konstrukció ejtéséről.