Miután a hét elején az Alfa Romeo bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Antonio Giovinazzival, a Renault-tól az év végén távozó Nico Hülkenberg utolsó esélye is elszállt, hogy Forma-1-es versenyzői ülést találjon 2020-ra – a Red Bull házon belül rendezi a jövő évi felállást, a Williams pedig többszörösen sem opció a németnek.

A 32 éves német így 2019 végén elhagyja a száguldó cirkuszt, ám azt még nem tudni, merre megy tovább.

Hírbe hozták már a Német Túraautó-bajnoksággal (DTM), ám ezt cáfolta, most pedig az amerikai Indycar merült fel lehetőségként, a német Auto Motor und Sport szerint az Ed Carpenter Racing ajánlott neki állást.

F1: Amerikába mehet Hülkenberg 1

Hülkenberget azonban – sok más F1-es kollégájához hasonlóan – nem igazán vonzza az oválpályás versenyzés.

„Az oválok nem vonzanak, nem tudnak megragadni. Minden tiszteletem azoké, akik azokon versenyeznek, de nem az én zsánerem. Ez kizárható” – mondta még korábban, amikor arról kérdezték, elmenne-e az Indycarba.

A fentiek tükrében a lap hozzáteszi, hogy Hülkenberg megtehetné, hogy csak az utcai és ún. országúti pályás futamokon induljon.

Az is a pakliban van, hogy Hülkenberg nem keres versenyzési lehetőséget a jövő évre:

„Szerintem nem lenne ciki simán szabadságra menni” – mondta a Bildnek. „Tíz év után beleférne, hogy csak nézzem. Persze ez nem jelenti azt, hogy így is lesz. De lehet, hogy nem fogok versenyezni. Egyelőre ez még a jövő zenéje.”