A Forma-1 2021-es műszaki és sportszabályait két hete elfogadta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa – bár ezeket is csak kiindulási alapnak tekinti a csapatok egy része –, ám a 2020 utáni pénzügyi és irányítási rendszerről még most kezdenek alkudozni az alakulatok az F1 jogtulajdonos Liberty Mediával.
A csapatok csak az ezekről való megegyezés után írják majd alá a részvételre kötelező ún. Concorde Agreementet, így egyelőre teljesen nyitott, mely alakulatok maradnak 2021-re is.
A Mercedes F1-es csapat- és általános motorsportfőnöke – nyilván az alkupozíciójuk erősítésére – megpedzette, hogy nem garantált a további maradásuk.
„Minden arra mutat, hogy maradni fogunk, de azért nem garantált a dolog” – szögezte le Toto Wolff.
„Az új Concorde Agreement letárgyalásának sűrűjében járunk, a cégnél ezzel összefüggésben és ettől függetlenül is áttekintjük az autóipar fejlődését és annak motorsportra gyakorolt hatását” – folytatta az osztrák.
„Milyen irányba megy az autóipar? Milyen tekintetben lehet releváns platform a Forma-1 a szórakoztatás és a technikai fejlesztés szempontjából? A történetünket egy versenyautóval indító márkaként szeretnénk-e hosszú távon ebben a kategóriában maradni?” – sorolta a kérdéseket.
A Mercedes az idei 2019-20-as idényben saját Forma-E csapatot indít, azaz több vasat is tartanak a tűzben.