A Ferrari idén olyan aerodinamikai koncepcióra szavazott, ami az egyenesekben nagy végsebességet tesz lehetővé, cserébe viszont a kanyarokban sokat veszít a csapat. Az elhibázott alapkoncepció tetejébe pedig még műszaki hibák is sújtották a csapatot.
Az első már az év elején, Bahreinben jelentkezett, Charles Leclerc futamgyőzelmet veszített miatta, de később Sebastian Vettelt több hiba is sújtotta.
A műszaki problémák miatt az ausztriai Q3-ban Vettel már nem tehetett meg mért kört, a német időmérőt teljes egészében ki kellett hagynia, majd műszaki hiba miatt kellett feladnia az Orosz és az Amerikai Nagydíjat is. Austinban Leclerc-nek is motorhibája volt a harmadik szabadedzésen, Brazíliában ezért rajtbüntetést kap a monacói.
„Minden egyes hiba különböző volt. Egyetlen olyan faktor sincs, amiben hasonlítanának, ez még aggasztóbbá teszi az egészet” – mondta Binotto.
„Ha van egy konkrét hiba, azt ki lehet javítani. Az a tény, hogy több különböző hibába futottunk belőle, azt mutatja, hogy a megbízhatóság területén nem vagyunk elég erősek.”
„Javítanunk kell a megbízhatóságunkon. Ha megbízhatóbbak lettünk volna, több győzelmünk lenne. Számunkra ez a kulcs.”
„Ha világbajnokok akarunk lenni, az ideinél megbízhatóbbnak kell lennünk. Mivel már az idény második futamán gondjaink voltak, próbáltunk javítani ezen a területen, de még többet kell dolgoznunk.”