Miután a Renault 2020-ra a Mercedes-nevelt Esteban Ocont választotta, a Haasnál, az Alfa Romeónál és a Red Bullnál pedig bezárultak az ajtók, Nico Hülkenberg Forma-1-es versenyzői állás nélkül marad.

A sportágban 2010-ben, Lewis Hamiltonhoz hasonló ígéretként bemutatkozott német kilenc aktív idénye alatt alulmúlta a várakozásokat, a potenciális világbajnokból egy középmezőnybeli iparos lett, aki jó ideje magáénak tudhatja a dobogós helyezés nélküli legtöbb F1-es futam kínos rekordját is.

A 32 éves német a fentiekkel együtt sem csalódott, egyenesen megbékélt a Forma-1-es karrierje lezárulásával.

„Nem úgy fest, hogy van még befejezetlen ügyem itt, én elvégeztem a dolgomat” – mondta a Motorbox.comnak.

„Az évek során egyenletesen jól teljesítettem. Sokszor, amikor sok más pilóta nem talált munkát, ülést, én akkor is kellettem, alkalmaztak, fizettek, hogy versenyezzek. Nyilván szeretném, ha ennél nagyobb érdemeim is lennének, dobogós helyezések, győzelmek, de tudom az okait, hogy miért nem alakultak jól a dolgok.”

„Megbékéltem. Jól alszom éjszaka. Jó lenne tovább folytatni, de az élet így is megy tovább.”

Az A1 Grand Prix, a Forma3-as Európa-bajnoki, majd a GP2-es bajnoki címet egymást követő években megszerző Hülkenberg 2010-ben debütált az F1-ben a Williamsnél, onnan az idény végén elküldték, hogy helyet csináljanak a pénzes Pastor Maldonadónak. A német 2011-ben a Force India tesztpilótája lett, majd 2012-re kapott versenyzői ülést a silverstone-iaknál. 2013-ra egy szezonra átrándult a Sauberhez, majd 2014-től 2016-ig újra a Force Indiánál vezetett, mielőtt a Renault az újjáalapított gyári alakulatához hívta.