Az idei évtől a szabályok szerint a biztonsági autós szakaszokat követően a bokszbejáratok kezdeténél lévő ún. első safety car-vonal helyett csak a rajt/célvonaltól szabad előzni. A múlt vasárnapi Brazil Nagydíjon elég jól is működött a dolog, a mezőny a mercedeses Lewis Hamilton, majd a második alkalommal a Red Bull-os Max Verstappen mögött még inkább feltorlódott a kilövés előtt, ami látványos és izgalmas helyezkedéseket, csatákat produkált.
Az F1 vezetésének annyira tetszettek a látottak, hogy megvizsgálják, hogyan lehetne (további) szabályokkal bebiztosítani a hasonló jeleneteket a jövőben.
„Verstappen különösen erős volt a második újraindításnál, amikor egészen lelassította a mezőnyt, hogy biztosan senki se legyen képes szélárnyékból kielőzni őt, elcsaklizva a győzelmet” – mondta a Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn a szokásos futamértékelőjében.
„Izgalmas, lenyűgöző újrarajtolás volt, amit alaposan ki fogunk elemezni, ugyanis a mezőny zöld zászló előtti összetömörülése nagy látványosságot nyújtott, ahogy a pilóták igyekeztek helyezkedni, mert a legkisebb előny is döntőnek bizonyulhatott. Érdekes lehet megvizsgálni, hogyan lehetne szabályokkal újrateremteni ezeket a körülményeket, biztosan foglalkozunk majd a kérdéssel a közeljövőben” – folytatta a szakember.