Az FIA motorokra vonatkozó technikai direktíváinak kiadása és a Ferrari Austin óta mutatott visszaesése között sokak szerint van összefüggés, Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke viszont azt állítja, egyszerűen új aerodinamikai filozófiát kezdett követni a csapat.

Ennek jegyében Sebastian Vettel és Charles Leclerc autóját nagyobb leszorítóerőre állították be, így szükségszerűen csökkent a végsebesség az egyenesekben, a kanyarokban viszont – állítólag – sokat lépett előre a csapat.

„A Red Bull és a Honda nagyon gyors volt Interlagosban, nemcsak a kanyarokban, hanem az egyenesben is” – mondta Binotto.

„Elemeznünk kell még az adatokat, de úgy gondolom, hogy majdnem egy szinten voltunk velük a lassú részeken.”

„Az egyenesekben nagyjából ugyanarra voltunk képesek, ami a választott aerodinamikai konfiguráció eredménye lehet. Ez volt az első alkalom, amikor képesek voltunk megközelíteni őket a kanyarokban, ami azt jelzi, hogy más beállítási irány felé mozdultunk el.”

„Brazília hasonló volt Mexikóhoz és a korábbi futamokhoz. Egy kicsit még mindig lassúak vagyunk versenytempóban, ezen dolgoznunk kell.”

„Austin egyértelműen rossz verseny volt számunkra, teljesen kilóg a sorból. Még mindig nem teljesen világos számunkra, hogy mi történt ott, de az autó egyensúlya egész biztosan nem volt jó, és komoly nehézségeink voltak a gumik felmelegítésével is.”