A Haas-csapat egyértelműen félretervezte a 2019-es autóját, ráadásul a tavaszi, a Spanyol Nagydíjon bevetett csomaggal, majd annak csiszolgatásával teljesen zsákutcába került a fejlesztés tekintetében.
Romain Grosjean már az Osztrák Nagydíjtól visszatért a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon használt specifikációhoz, majd néhány őszi verseny kivételével azzal is kísérleteztek tovább. A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra a csapat még mélyebbre ásott, a Yas Marina pályán egyenesen az idény előtti teszteken használt, legeslegelső 2019-es padlólemez-diffúzor került a francia autójára.
„Mókás, hogy itt a V1-es padlólemezzel vezetek majd, az első számúval, azzal, amit még a téli teszteken használtunk” – mondta csütörtökön.
„Azt hiszem, talán még sosem volt az F1-ben olyan, hogy az utolsó versenyre ugyanazzal megyünk, amivel kezdtük az évet.”
„De ez a legjobb alkatrész, bár igen, valóban fura, főleg a mai szabályok mellett” – ismerte el.
„Barcelonától világos volt, hogy én nem szeretném az új csomagot használni, úgy éreztem, hogy rosszabb, és talán nyerhettünk volna egy kis időt, ha előbb visszaállunk a korábbi specifikációra. Persze utólag mindig könnyű okosnak lenni. Ha régen tudtam volna, amit most, fiatal koromban jól bevásároltam volna Amazon-részvényekből a tőzsdén. Talán az egész céget megvettem volna!” – mondta az idei kisiklásról.