Az előző évtized Forma-1-es versenyeit idézte a 2019-es Abu-dzabi Nagydíj első 19 köre. Nem lehetett használni ugyanis a DRS-t, vagyis az állítható hátsó szárnyat, mely az előzést segíti elő 2011 óta. Az internetezők egy része örült a hirtelen jött változásnak, míg mások arra gondoltak, ez biztos csak a Forma-1 vezetőségének egy kísérlete.
A közvetítés során a hivatalos magyarázat az volt, hogy egy technikai hiba miatt nem lehet egy gombnyomásra csökkenteni a légellenállást. A leintés után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részletesebb magyarázatot is adott.
„Összeomlott az adatokat tároló szerver” – árulta el Michael Masi versenyigazgató. „Több különféle dolog is problémát okozott, de mindennek az alapja ez az összeomlás volt. Eddig mindig működött, ahogy azt korábban is láthattuk. Amíg 100 százalékig biztossá nem vált, hogy újra működik, addig nem engedélyeztük a rendszer használatát.”
Az illetékesek akár úgy is dönthettek volna, hogy mindenki szabadon használhatja a rendszert, de ez végül nem így történt. A csapatok saját hatáskörük alatt is tudják működtetni a rendszert. „A gyakorlatban ezt ellenőrizni és figyelemmel kísérni lehetetlen lett volna, mert ez egy globális probléma volt. 20 autó esetén szinte lehetetlen ezt így monitorozni” – árulta el Masi.
Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!