A Forma-1 2021-től érvényes szabályai már megvannak, ám a sportág új pénzügyi és irányítási kereteit még nem tisztázták, a csapatok egyelőre ezekről tárgyalnak-alkudoznak a jogtulajdonos Liberty Mediával. Ha nem sikerül jó feltételeket kialkudni, nem lesz folytatás.
Valós lehetőségnek tűnik ez a Mercedes esetében, hiszen az elmúlt években mindent megnyerő német márkának már nincs mit bizonyítania, az autóipar a villamosítás felé halad, ráadásul köztudott, hogy az anyacég Daimler új vezére, Ola Kallenius is ezt preferálja.
Kallenius azért ott volt a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon, a jelenléte arra utalt, hogy egyelőre támogatja a programot, a motorsportfőnök, Toto Wolff pedig azt mondta, „évekig” maradhat még a márka:
„Hisszük, hogy a Forma-1 és az autóversenyzés a márka DNS-ének része. Az első Mercedes is egy versenyautó volt.”
„Úgy gondolom, hogy hatékonyabbá kell tenni a munkánkat, biztosítanunk kell a jó pénzügyi teljesítményt, a Daimler részéről pedig csökkentenünk kell a projektre való ráfordításokat. Ha ezeket sikerül elérnünk, évekig maradunk még a Forma-1-ben” – magyarázta az osztrák.
A Mercedes idén a villany-formaautós szériában, a Forma-E-ben is gyári csapatot indított.