A Forma-1-ben 2016 második felében, a Manornál bemutatkozott Mercedes-nevelt, Esteban Ocon 2017-18-ban két szezont húzott le a Force India/Racing Pointnál, ám a csapat tulajdonosváltása miatt távoznia kellett, 2019-re pedig nem akadt neki versenyzői ülés.
A francia ifjonc az idei évet a Mercedes tartalékosaként töltötte, ám miután a német márkának sikerült megegyeznie az Ocont korábban támogató Renault-val, 2020-tól náluk vezet majd Nico Hülkenberg utódjaként.
A Merci nagyvonalúan a szerződése kifutása előtt elengedte az új csapatához, így Ocon kedden már a Renault-nál vezetett az abu-dzabi gumiteszten.
„Jó érzés újra vezetni. Persze mindig lehet javulni” – mondta a keddi 77 köre után.
„A motor is új volt számomra. Erős darab. Aztán ott van az autó egyensúlya, de azon mindig kell dolgozni. Sosem tökéletes, de azt hiszem, jó alapokat szereztem ma a holnapi folytatáshoz. Az üléspozícióm is jobb egy kicsit, mint a Mercedesben, mert több a hely – Nico és Daniel (Ricciardo) is magasabb Valtterinél (Bottas) és Lewisnál (Hamilton)” – magyarázta az első nap tapasztalatait.
„Persze nagyon más, most ismerek meg mindenkit, új emberekkel dolgozom. Valószínűleg ahhoz kell majd a legtöbb idő, hogy tökéletesen értsük egymást. Mindig az első nap a legnehezebb, arra kell legjobban koncentrálni.”
De a tesztelés csak tesztelés, Ocon leginkább 2020-at, a versenyzést várja. A pilótát természetesen arról is megkérdezték, hogyan viszonyul majd a pályán Max Verstappenhez, akivel még a Forma-3-ra visszanyúló rivalizációja a 2018-as Brazil Nagydíjon ütközésbe, majd a futam után lökdösődésbe torkollott…
„Mindenki ellen örömmel küzdök majd újra. Tény, hogy az egész pályafutásom során harcban voltam Maxszal, de a tavalyi brazíliai eset csak kívülről volt olyan nagy dolog, belülről nem volt olyan komoly” – állította. „A történtek ellenére kölcsönösen tiszteljük egymást – már lapoztunk, készek vagyunk újra egymás ellen küzdeni.”