Bár a téli tesztelés idején úgy tűnt, a Mercedes helyett talán a Ferrari lehet a 2019-es szezon favoritja, az olasz csapat csúnyán alulmúlta az elvárásokat, a vörös autó néha kevésbé, néha egészen versenyképtelen volt, az első valódi győzelemig a nyári szünetet követő Belga Nagydíjig kellett várniuk – Sebastian Vettel Kanadában a pályán első lett, de megbüntették –, majd a rövid őszi fellángolás után a szezon végére újra lendületet veszítettek.
A Motorsport.com megkérdezte a csapatfőnököt, Mattia Binottót, hogy vajon hol, mikor úszott el a 2019-es év.
„Úgy gondolom, hogy az idei év már az autó tervezésénél elszállt, hiszen végső soron nem voltunk versenyképesek a szezon elején, tehát eleve az autó tervezése nem volt elég jó. A fejlesztési ütemünk is azt mutatta, hogy a mi autónk nem volt olyan jó, mint a fő ellenfélé. Szerintem ez a válasz” – mondta a csapat élén első évét töltő olasz.
„Intenzív idény volt ez. Sok dolgunk volt. Átszerveztük, átalakítottuk a csapatot. Emellett persze végig igyekeztünk javítani az autót, és bizonyos mértékig ment is ez. De ennek az évnek már vége, most már a következőre koncentrálunk.”
Binotto nem kívánt részletekbe menni azt illetően, milyen területeken is kívánnak javítani az autó és a csapatmunka terén 2020-ra:
„Tudjuk, hogy van néhány gyenge pontunk, legalábbis az ellenfelekhez képest, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ezeket kezeljük. Nem tudom, mi lesz a jövő év elején, pillanatnyilag senki sem tudhatja.”
„Annyit tudunk, hogy 22 futamos szezon következik, így a kezdeti kép is változhat későbbre. A legfontosabb az, hogy a csapat egységes maradjon, végig tudjunk összpontosítani, keményen dolgozzunk, meglegyen a motiváció.”