A Renault ugyan rosszabbul szerepelt idén, mint tavaly, de a csapatnál többször is elmondták, hogy ez elsősorban az autó aerodinamikájának köszönhető, az erőforrás terén nagyon sokat fejlődtek, állításuk szerint az 1000 lóerős teljesítményt is túllépték.

A francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a szezon lezárultával újra a motort dicsérte, egészen nagy kijelentést tett:

„A méréseink alapján a Ferrarié és a miénk a legerősebb motor a versenyen. Utána jön a Honda, majd azután a Mercedes” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

Egy meg nem nevezett mercedeses forrás szerint ez nem igaz.

„A Honda, a Renault és a mi motorunk közti különbség minimálisra csökkent, csak a Ferrari emelkedik ki” – idézte a lap.

A Mercedes motorfőnöke, Andy Cowell szerint a(z elsősorban GPS-es) mérések nem adnak pontos képet: „A motorerőt nagyon nehéz kiszűrni, főleg versenykörülmények között.”

A Renault 2018 végén elbúcsúzott a Hondára váltó Red Bulltól, idén a gyári csapat mellett a McLaren használta – és használja majd 2020-ban is – a Viry-Chatillonban készült erőforrásokat, ám 2021-re a wokingiak visszatérnek a Mercedeshez, a francia gyártó motorpartner nélkül marad.