A Ferrari finoman szólva is felemás évet zárt 2019-ben, az olasz alakulat dominált a téli teszteken, de megdöbbentően gyengén kezdte a szezont, a nyári szünet után lendületbe jöttek, majd a csalási vádak és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabályértelmezéseinek megjelenése után újra odalett a versenyképesség.
A maranellói gárda élére az idei évre kinevezett főnök, Mattia Binotto a német Auto Motor und Sportnak adott interjújában így tekintett vissza az idény kezdetére:
„A téli tesztek után többet ígértünk, de az autó egyszerűen nem volt elég gyors. Még mindig nem értjük, mi történt a tesztek és Melbourne között. Úgy tűnik, visszaléptünk, míg mások javultak. Aztán szépen, lassan mi is egyre több leszorítóerőt találtunk.”
A Belga, az Olasz és a Szingapúri Nagydíj megnyerését követően úgy tűnt, hogy az ősz és a szezon hajrája a Ferrarié lehet, de a riválisok a korábbi suttogó propagandáról cselekvésre váltottak, az olaszok vélt motortrükkjeit illetően állásfoglalásokat kértek az FIA-tól, a szervezet által kiadott új műszaki direktívák megjelenését követően pedig el is tűnt a lendület.
Binotto kitart amellett, hogy nem csaltak, a formaromlásnak más oka volt, ráadásul szerinte az ellenfelek sem hitték komolyan, hogy csaltak.
„Tény, hogy az előnyünk lecsökkent az új FIA-irányelvek megjelenése után, de a csapatok nem a megfelelő következtetéseket vonták le. Semmit nem változtattunk a motoron. A leszorítóerő növelésével a légellenállásunk nőtt meg, ezért lettünk gyorsabbak a kanyarokban, de lassabbak az egyeneseken” – ismételte meg az Amerikai Nagydíj óta többször előadott magyarázatot.
„Nem hiszem, hogy az ellenfelek tényleg kételkedtek a szabályosságunkban, sokkal inkább a körülményeket kihasználva igyekeztek nyomás alá helyezni minket. A nyomás pedig zavaró. De a Forma-1 része, hogy megzavard az ellenfeleket. Nem pusztán a műszaki és sport tekintetében értett versenyképesség számít – minden, ami árt az ellenfélnek, jó lehet neked. Mindannyian részt veszünk ebben a játszmában.”