A Ferrari 2019-re motorelőnybe került, ami spekulációkat indított el a riválisok körében, felmerült, hogy az olasz csapat trükközik, sőt, egyenesen csalhat.

Az ősz folyamán a Mercedes és a Red Bull megkeresései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több új műszaki direktívában zárt be bizonyos kiskapukat, a Scuderia teljesítménye pedig vissza is esett, ebből sokan azt a következtetést vonták le, hogy az olaszok valóban csaltak.

A Ferrari csapatfőnöke most, a szezont követően is visszautasítja ezt a feltételezést, Mattia Binotto úgy véli, az, hogy az FIA egyszer sem lépett konkrétan ellenük, bizonyítja, hogy végig szabályos volt minden.

„Ha megnézzük az idényt, talán a mi csapatunkat ellenőrizték legtöbbször, így volt ez a műszaki direktívák kiadása előtt és után is. Mivel valóban teljesítményelőnyben voltunk, nagyon sokszor ellenőriztek. Úgy gondolom, az ellenőrzéssel semmi gond, sőt, bizonyos értelemben jó is, volt, hiszen ezeken keresztül bebizonyosodott a szabályosságunk” – magyarázta az olasz.

F1: Az FIA tudta, hogy szabályos a Ferrari 1

„A műszaki direktívák után az autónkon elvégzett ellenőrzések száma megsokszorozódott. Az FIA-nál minden jelentést átnéztek, a részleteket mind átbeszéltük, tehát mindent megtettünk az FIA-val együttműködve, amit csak lehetett.”

„Az idény vége felé egyáltalán nem módosítottunk a motorunk működésén, ami bizonyította, hogy az erőforrásunk teljesen szabályos volt. Ha nem így lett volna, az rögtön az első ellenőrzésnél kibukik” – bizonygatta Binotto, aki korábban is végig azt állította, hogy az egyenesbeli előnyük az aerodinamikai beállítások módosítása, a nagyobb leszorítóerő és légellenállás miatt csökkent le, rámutatva, hogy a kanyarokban jobban is szerepeltek az utolsó fordulókon.