A 2019-es Forma-1-es szezon aggasztóan unalmasan, Mercedes-dominanciával kezdődött, de nyártól jobbnál jobb versenyek következtek, előzésekből is jutott jó néhány.
Az előzések száma 2017-ben, az új aerodinamikai csomag bevezetésével jelentősen megcsappant, a 2016-os 866-hoz képest csak 435 ilyen manőver volt az évben. A múlt szezonra 615-re emelkedett az érték, idén pedig – a Motorsportstats.com szerint – már 747 előzést láthattunk.
2011-16 között minden idényben legalább 700 előzés volt, futamonként átlagosan 40, 2019 már egészen közel jár ehhez a maga 35,5-es átlagával.
Bár sokan szidják, egyértelmű, hogy a nyitható hátsó szárny, a DRS fontos szerepet játszik a pozíciócserék során, ugyanis a 2011-es bevezetése előtti években ritkán akadt 300-nál több előzés. Ahogy feljebb említettük, a DRS-korszak legrosszabbnak számító évében 435 előzés történt, míg a DRS előtti időszakban több mint negyed századot kell visszamenni, hogy ennél jobb évet találhassunk: 1991-ben 495 előzés zajlott a szezonban.